Dokumentu šalys įtvirtino siekius kartu plėtoti naujus geležinkelių ir kitų rūšių transporto logistikos maršrutus tarp Ukrainos ir Baltijos šalių jūrų uostų, didinti krovinių vežimo apimtį, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Baltijos ir Juodosios jūrų sujungimas pakankamą pajėgumą turinčiais transporto koridoriais tiek keliais, tiek europinio standarto geležinkeliu ne tik pagreitintų Ukrainos krovinių vežimo procesą, bet ir pagerintų susisiekimą visoje Vidurio ir Rytų Europoje“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Sutarta bendromis pastangomis kreiptis į Europos Sąjungos (ES) institucijas dėl šiaurės–pietų krypties transporto koridoriaus, jungiančio Baltijos, Juodąją ir Egėjo jūras, praplėtimo Lenkijos ir Lietuvos sienos link.
Siekiama įtraukti šio koridoriaus jungtį per ES ir Ukrainos sienos Jagodino ir Dorohusko sienos kirtimo punktą į transeuropinį transporto tinklą TEN-T, taip pat numatyti finansavimą bendram linijos Klaipėda–Kaunas–Šeštokai–Mockava–Elkas–Balstogė–Liublinas–Dorohuskas–Luckas–Kyjivas pralaidumui padidinti.
Abi šalys sieks didinti krovinių vežimo geležinkeliu tarp Klaipėdos jūrų uosto ir Ukrainos apimtį. Bendri veiksmai turėtų užtikrinti Ukrainos tranzitinių krovinių, keliaujančių į Klaipėdos uostą, atleidimą nuo patikros ES Vakarų sienos–Ukrainos sienos kirtimo punkte.
Taip pat sutarta, kad Ukraina prisijungs prie „Lietuvos geležinkelių“ „Free Rail“ iniciatyvos, kartu su Baltijos šalimis stiprinant regiono nepriklausomybę ir atsparumą geležinkelių sistemose.
Nuo karo pradžios tarp Lietuvos ir Ukrainos abiem kryptimis atvyko apie 282 traukiniai, pernai geležinkeliu vežta daugiau nei 500 tūkst. tonų krovinių.