Lietuva ir Italija susitarė plėtoti naujus geležinkelių ir kito transporto maršrutus tarp Kauno, Triesto ir Monfalkonės uostų Italijoje per Duisburgą Vokietijoje, taip pat tarp Baltijos jūros regiono, Skandinavijos bei Italijos.
Tai numato „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) ir Italijos logistikos įmonių vadovų antradienį pasirašytas dvejų metų trukmės bendradarbiavimo memorandumas. Jis skatins naujų geležinkelių ir intermodalinių maršrutų tarp Italijos ir Lietuvos plėtrą, bendrus projektus, didins šalių terminalų krovos apimtis.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad atidarius intermodalinį terminalą Kaune auga krovinių apimtys Vokietijos kryptimi, todėl dabar tinkamas metas judėti iki toliau– iki šiaurės Italijos.
„Matome didelį potencialą plėtoti transporto jungtis tarp Lietuvos ir Italijos, kur per Triesto uostą Skandinavijos kryptimi keliauja Turkijos ir kitų regiono šalių krovinių srautai“, – pranešime sakė M. Skuodis, Trieste susitikęs su Italijos tvarios infrastruktūros ir mobilumo ministru Enrico Giovannini.
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) generalinis direktorius Egidijus Lazauskas sako, jog intermodalinių krovinių gabenimą įmonė vertina kaip vieną prioritetinių „LTG Cargo“ verslo plėtros krypčių.
„Drauge su partneriais tikimės, kad tarptautinių krovinių vežimo koridorių tinklą papildys Lietuvos ir Italijos jungtis, pratęsianti esamus maršrutus ir sukursianti klientams naujų galimybių“, – teigė E. Lazauskas.
Be to, M. Skuodis su Italijos atstovais aptarė galimybes stiprinti Klaipėdos uosto ir LTG bendradarbiavimą su Šiaurės Italijos regiono uostais ir ragino Italijos partnerius išnaudoti galimybes gabenti krovinius geležinkeliais į Baltijos regioną ir iš jo.