Tuo galėjo įsitikinti portalo tv3.lt skaitytojas Ugnius (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma). Jis tikino du kartus per kelias dienas „Lidl“ parduotuvėse susidūrė su sugedusiais maisto produktais.
Prekybos tinklas apgailestauja dėl to ir tikina, kad maisto kokybei skiria daug dėmesio, o pats pirkėjas į juos esą nesikreipė.
Ir smarvė, ir pasibaigęs galiojimas
Ugnius pasakojo dažnokai apsiperkantis „Lidl“ parduotuvėse, nes viena iš jų yra netoli jo namų, o kita – šalia darbo.
„Iki šiol laikiau šį tinklą patikimu, nes neteko pastebėti, kad parduoda pasibaigusio galiojimo ar pažeistus maisto produktus. Tačiau per savaitę net du kartus teko visiškai nusivilti“, – pasakojo skaitytojas.
Anot jo, apsipirkti į sostinės Kalvarijų gatvėje esančią „Lidl“ jis užsuko sekmadienį. Be kita ko, norėjo nusipirkti ir ekologiškų kiaušinių.
„Kuo arčiau link jų ėjau, tuo nemalonesnį kvapą jaučiau (kažkokių puvėsių ar sugedusios mėsos). Ten netoli šaldytuvai, tai pagalvojau, gal iš ten kvapas. Tik lauke dėdamas pirkinių maišą į mašiną vėl pajutau tą kvapą.
Grįžęs namo atidžiau apžiūrėjau ir pauosčiau kiaušinių pakuotę – šlykštus kvapas sklido iš jos, nors sudužusių kiaušinių nebuvo, o galiojimas buvo dar nepasibaigęs. Žodžiu, pats kaltas, pagalvojau, kad vietoje gerai neapžiūrėjau, bet kiaušinius išmečiau“, – prisiminė Ugnius.
Pasak vilniečio, nenorėdamas užuosti to kvapo, antradienį (rugpjūčio 29 d.) po darbo jis užsuko į kitą „Lidl“ parduotuvę Žirmūnų gatvėje.
„Ir ką sau manote? Rinkdamasis mišrainę, pastebėjau, kad ant kai kurių indelių nurodytas galiojimo laikas jau pasibaigęs prieš dvi dienas (rugpjūčio 27 d.)! Suprantu, kad galima pražiūrėti ilgiau stovinčių produktų galiojimą. Bet gi salotos trumpo galiojimo ir kažkas juk galėtų per dvi dienas normaliai jas išimti iš lentynų, ypač vasarą.
Žodžiu, atidžiai tikrinkite, ką perkate „Lidle“, jei nenorite, kad tektų jį išmesti ar juo labiau juo apsinuodyti. Tiesiog gėdinga“, – apibendrino skaitytojas.
Pirkėjas į pardavėjus nesikreipė
Paklausta, kaip prekybos tinkle užtikrinama, kad pirkėjai neįsigytų sugedusio maisto, „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tikino, kad jo kokybė bendrovei esą labai svarbi.
„Kokybei ir šviežumo standartams skiriame labai didelį dėmesį. Šviežumo patikrinimas parduotuvėse yra atliekamas kelis kartus per dieną – tiek rytais prieš iškraunant prekes, tiek ir vakare, likus kelioms valandoms iki parduotuvės uždarymo.
Artėjant prekių galiojimo terminui į pabaigą, jos būna nukainojamos, o paskutinę termino galiojimo dieną – prekė iš prekybos būna išimama“, – komentavo L. Skersytė.
Ji teigė apgailestaujanti, jei pirkėjui teko įsigyti nekokybišką gaminį.
„Visgi dėl minėto atvejo kol kas nesame sulaukę pirkėjo kreipimosi. Taip pat nesame sulaukę daugiau kreipinių dėl šio produkto galiojimo termino. Dėsime pastangas, kad tokių atvejų nepasitaikytų ateityje“, – žadėjo prekybos tinklo atstovė.
Anot jos, tokiais atvejais pirkėjai visada skatinami kreiptis į klientų aptarnavimo liniją viena iš komunikacijos priemonių – skambučiais, el. laiškais, užpildant kontaktinę formą internetiniame puslapyje.
„Pirkėjai taip pat gali atvykti su nekokybišku produktu ar preke į parduotuvę bei apie tai informuoti parduotuvės darbuotojus“, – komentavo pašnekovė.
Ką turėtų žinoti perkantys maistą
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) primena, kad pirmiausia, kol nesibaigė produkto tinkamumo vartoti terminas, turite kreiptis į pardavėją (turėkite su savimi įsigijimo kvitą) ir reikalauti jį pakeisti kitu, tinkamos kokybės produktu, arba grąžinti jį pardavėjui ir reikalauti sumokėtų pinigų.
„Atminkite, kad nekokybiški maisto produktai keičiami arba grąžinami pirkimo vietoje“, – komentuoja VMVT.
Pasak jos specialistų, teisės aktai numato, kad pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir patį produktą.
„Prašyme nurodomi produkto trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas iš aukščiau jau paminėtų reikalavimų. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba kitas produkto pirkimą–pardavimą iš to pardavėjo patvirtinantis dokumentas. Jei pardavėjas nesutinka su pirkėjo reikalavimais, jis privalo pateikti jam išsamų, motyvuotą atsakymą raštu“, – aiškina VMVT.
Jei vis dėlto geranoriškai nepavyksta susitarti ar manote, kad jūsų, kaip vartotojo, teisės buvo pažeistos, tarnyba ragina kreiptis į ją.
Paprastai užrašas ant pakuotės „Geriausias iki...“, t. y. minimalus tinkamumo vartoti terminas, paprastai pateikiamas ant negreitai gendančių, pavyzdžiui, kruopų, miltų, makaronų, konservuotų, džiovintų maisto produktų.
Tuo metu užrašas ant pakuotės „Tinka vartoti iki...“, t. y. tinkamumo vartoti terminas, vartotojui nurodo, kad mikrobiologiniu požiūriu tai labai greitai gendantis maisto produktas, kuris per trumpą laiką gali sukelti tiesioginį pavojų sveikatai.
Įprastai šiuo užrašu ženklinami švieži, atvėsinti maisto produktai, tokie kaip jogurtas, pienas ir kiti pieno produktai, mėsa, įskaitant maltą mėsą ir mėsos gaminius, žuvis ir jos produktai, nepasterizuotos vaisių sultys ir kt.