Ūkininkų nusivylimas buvo vienas iš iššūkių, su kuriais susidūrė naujoji Lenkijos ministro pirmininko Donaldo Tusko vyriausybė, siekianti paremti Ukrainą ir kartu patenkinti šalies ūkininkų bei sunkvežimių vairuotojų, kurių pragyvenimo šaltiniams pakenkė karas, reikalavimus.
Nuo lapkričio ūkininkai ir sunkvežimių vairuotojai blokuoja sienos kirtimo punktus ir kelia grėsmę tam tikros pagalbos srautui į Ukrainą.
Lenkų ūkininkai skundžiasi, kad dėl importuojamų ukrainietiškų maisto produktų krito kainos ir dėl to nukentėjo jų pajamos. Tuo tarpu vairuotojai protestuoja prieš, jų teigimu, nesąžiningą ukrainiečių kolegų konkurenciją.
Lapkričio 6-ąją protestą pradėję vairuotojai reikalauja, kad Ukrainos įmonėms, vežančioms krovinius, būtų vėl išduodami komerciniai leidimai. Vairuotojų teigimu, atsisakius leidimų, sumažėjo jų pajamos.
Sunkvežimių vairuotojai tęsia protestą, o prie kelių sienos perėjimo punktų susidaro daugiakilometrinės eilės. Šią savaitę sunkvežimių vairuotojai turėjo laukti daugiau kaip dvi dienas, kol galėjo kirsti sieną.
Žemės ūkio ministras Czeslawas Siekierskis (Česlavas Sekerskis) šeštadienį pasirašė susitarimą su ūkininkų organizacija „Oszukana Wieś“ („Apgautas kaimas“) ir Pakarpatės vaivadijos, kuris ribojasi su Ukraina, vadove Teresa Kubas-Hul. Pagal šį susitarimą ūkininkai sutiko nutraukti protestą prie Medykos pasienio kontrolės punkto.
Susitarime teigiama, kad žemės ūkio ministras sutiko su ūkininkų, siekusių gauti 1 mlrd. Lenkijos zlotų (228 mln. eurų) subsidiją kukurūzų auginimui, mažesnį žemės ūkio mokestį ir lengvatines likvidumo paskolas, reikalavimais, pranešė PAP.
Reikalavimai bus įgyvendinti po to, kai bus baigtas teisėkūros procesas ir gauti reikiami Europos Sąjungos patvirtinimai, nurodė agentūra.