Taryba išnagrinėjo didžiųjų prekybos tinklų tiekėjams taikoma baudas. Galutinės išvados bus teikiamos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, pranešė taryba.
Norėdama identifikuoti problemos mastą, išanalizuoti teisinę aplinką, Konkurencijos taryba 2020–2021 metais atliko didelės apimties stebėseną – atsakymus į jos klausimyną pateikė penki prekybos tinklai ir 261 tiekėjas, iš jų 66 proc. nurodė turėję mokėti prekybininkams baudas už nepristatytas prekes arba vėlavimą.
Anot tarybos ekspertų, paprastai sutartyse numatyta pareiga pristatyti užsakytas prekes, bet jų kiekis nėra derinamas su tiekėjais. Pastarieji jį sužino tik gavę užsakymą – tai yra likus kelioms dienoms ar net tą pačią dieną iki jo įvykdymo.
„Tokia tvarka lemia, jog prekybos tinklas gali skirti tiekėjams sutartyje numatytą baudą, kuri gali siekti iki 100 proc. nepristatytų užsakytų prekių sumos, už viso ar dalies prekių kiekio nepristatymą ar pavėluotą pristatymą, tokiu būdu perkeldamas dalį savo veiklos rizikos tiekėjams“, – teigia taryba.
Tarybos teigimu, problema būtų išspręsta, jei šalys susitartų tiek dėl tikslaus prekių kiekio, tiek dėl užsakymų įvykdymo termino.
Maisto prekių ir gėrimų tiekėjai dar 2018–2019 metais kėlė klausimą dėl galbūt nepagrįstų baudų, kurias jiems skiria prekybos tinklai už sutarčių pažeidimus, nepriklausančius nuo tiekėjų valios.