Komitetas trečiadienį pritarė socialdemokrato Gintauto Palucko siūlymui nuo kitų metų leisti Lietuvoje taksi ir pavežėjų paslaugas teikti tik tiems vairuotojams, kurie turės galiojantį Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą.
Šiuo metu dirbti pavežėju ar taksi vairuotoju gali bet kurios šalies vairuotojo pažymėjimą turintis užsienietis, pakanka dvejų metų stažo vairuojant B kategorijos transporto priemonę.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvoje važinėja apie penktadalis pavežėjų.
G. Paluckas iš pradžių siūlė naują tvarką įteisinti jau nuo šių metų liepos, o ne nuo 2025-ųjų gegužės, kaip norėjo Vyriausybė. Pasak jo, licencijų atnaujinimas nėra sudėtingas ir ilgai trunkantis procesas.
„Bolt Lietuvos“ direktorius Andrius Pocevičius pareiškė, kad kai kuriuos duomenis įmonė turi apdoroti rankiniu būdu.
„Verslas savo pajėgumus planuoja metus į priekį. (...) Pernai turėjome 12 tūkst. aktyvių vairuotojų“, – komitete teigė A. Pocevičius.
Seime svarstomos Kelių transporto kodekso pataisos numato, kad ateityje taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.
Taip pat siūloma nustatyti daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms.