„Uostas yra pasiruošęs, visa problema yra šito krovinio atvežimas į Klaipėdą. Čia yra milžiniška problema, susijusi su daugeliu dalykų, su skirtingomis valstybėmis, su skirtingom tvarkom, skirtingais interesais ir panašiai. Šitą klausimą išsprendus Klaipėda šiandien gali užtikrinti šimtaprocentinį aptarnavimą dalies ukrainietiškų grūdų, kadangi Ukraina turi jų labai daug“, – antradienį žurnalistams Klaipėdoje sakė A. Latakas.
Jo teigimu, dabartiniai uosto pajėgumai siekia 10–15 mln. tonų grūdų kartu su maždaug 3,5 mln. tonų siekiančiu Lietuvos grūdų augintojų eksportu.
„Klaipėdos uostas turi absoliučiai visas galimybes perkrauti ar tai Ukrainos grūdų, ar tai mes kalbėtume apie kitus grūdus, žymiai daugiau. Skaičiai gali būti 10–15 milijonų (tonų – BNS) ir panašiai. Suprantame, kad grūdų Lietuvos ūkininkai, matyt, užaugins tiek, kiek ir paprastai kiekvienais metais – per Klaipėdą kasmet perkraunama 3,5 milijono tonų grūdų, tai Klaipėda šiandien tikrai gali perkrauti 15 milijonų“, – teigė A. Latakas.
Anot jo, dalį grūdų yra pasiruošęs priimti ir Birių krovinių terminalas, iki pernai kovo krovęs Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ trąšas: „Terminalas yra, žinoma, sustojęs su kalio trąšomis, terminalas yra pusiau paruoštas grūdų krovai“.
Rusijai pirmadienį nutraukus susitarimą dėl ukrainietiškų grūdų eksporto jūra, prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį Briuselyje sakė, kad grūdų išvežimui bus ieškoma alternatyvų Baltijos jūroje.
Pernai Ukrainoje prasidėjus karui ir Rusijai blokavus šalies uostus Juodojoje jūroje ukrainietiški grūdai laikinai buvo eksportuojami per kitas Europos Sąjungos šalis, Klaipėdoje nedaug jų kompanija „Bega“. Jos vadovas Laimonas Rimkus balandį BNS sakė, kad „Lietuva geležinkeliams“ nevykdant anksčiau duotų pažadų dėl žemės ūkio produkcijos pervežimų, jų krova uoste smarkiai sumažėjo.
susisiekimo ministras Marius Skuodis yra sakęs, kad ukrainietiškus grūdus geležinkeliu į Lietuvą per Lenkiją sklandžiai gabenti trukdo eilės Ukrainos–Lenkijos pasienyje, tačiau ieškoma sprendimų, kaip grūdų srautą padidinti.
Bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė pernai BNS yra sakiusi, kad įmonė į uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą.