Kilus diskusijai dėl tokio reikalavimo susisiekimo ministras Marius Skuodis atsiribojo, nuo ministerijos specialistų pasiūlymo, o po konsultacijų su suinteresuotomis grupėmis, naujausioje KET pataisų redakcijoje tokio reikalavimo neliko.
Tačiau kai kurie nauji pakeitimai aktualūs daugeliui vairuotojų. Pavyzdžiui, vietoje rekomendacijos dėl atstumo iki lenkiamo dviratininko ar pėsčiojo atsiras toks reikalavimas. Be to, kitaip nei dabar, du skirtingi ženklai įspėjantys apie vaizdo fiksavimą, reikš skirtingus dalykus.
Planuojama, kad nauji KET pakeitimai turėtų įsigalioti jau nuo lapkričio 1 d.
Privalomas atstumas iki pėsčiojo ar dviratininko
Tikriausiai ne vienas vairuotojas yra susidūręs su situacija, kai priešais jį važiuojamoje dalyje atsiranda kliūtis – avarija, nuvirtęs medis ar pan. Pagal dabar galiojančias KET, jeigu priešpriešinio eismą skiria ištisinė juosta, apvažiuoti tokios kliūties negalima.
Šią taisyklę siūloma pakeisti taip:
„Ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas ir nukreipimo saleles taip pat leidžiama kirsti išskirtiniu atveju, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), jeigu tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams.“
Įsigaliojus siūlomiems pakeitimas bus ne rekomenduojama, bet reikalaujama, kad apvažiuojant pėsčiuosius arba lenkdami dviratininkus, mikrojudumo priemonių vairuotojus, būtų paliktas ne mažesnis kaip 1 m šoninį atstumas, kai važiuojama iki 50 km/h, ir bent 1,5 m šoninį atstumą, kai greitis didesnis kaip 50 km/h.
Vieni įspės apie greičio radarus, kiti – apie kameras
Iki šiol du ženklai įspėja, kad kelio atkarpoje gali būti tikrinamas transporto priemonių greitis arba nustatomi kiti pažeidimai (pvz., važiavimas per raudoną šviesoforo signalą, važiavimas be techninės apžiūros ar pan.).
Įsigaliojus ministerijos pakeitimams, vienas ženklas informuos, kad tikrinami visi pažeidimai, išskyrus greitį, o kitas – ir greitį.
Naujas KET pakeitimas draus sustoti ir stovėti kelio iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena važiavimo kryptimi ruože, kuriame nustatytas važiavimo greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu, arba sustojimą maršrutinio transporto stotelėse.
Kaip žinoma, nuo Naujųjų visuose miestuose turės būti mažos taršos zonos. KET pakeitimuose tam numatytas naujas ženklas.
Jo reikšmė apibūdinama taip: savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurios visuose keliuose už kelio ženklo ribojamas arba visiškai draudžiamas motorinių transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų eismas, išskyrus netaršių transporto priemonių eismą.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje yra išduota per 1,5 mln. vairuotojų pažymėjų.
Kasmet vairuotojai padaro šimtus tūkstančių didesnių ar mažesnių KET pažeidimų.