Prekybininkų teigimu, kvapiosios žvakės būna paklausiausios kalėdiniu laikotarpiu, tačiau šiemet prie išaugusios paklausos prisidėjo ir karantinas, kai daugelis yra priversti daugiau laiko praleisti savo namuose.
Daugiau dėmesio namams
Parduotuvių tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės teigimu, šiais metais kvapnių žvakių pardavimai, lapkritį – gruodį, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, šiame prekybos tinkle išaugę maždaug 90 proc. Pagrindine to priežastimi „Maxima“ atstovė įvardiją žmonių norą namuose kurti šventinę atmosferą.
„Dėl COVID-19 pandemijos įvesto karantino reikalavimų ir renginių apribojimo dauguma žmonių didesnį dėmesį skiria šventinei Kalėdų atmosferai kurti savo namuose. Žvakes ir kitas namų dekoro prekes šįmet žmonės pradėjo pirkti gerokai anksčiau“, – sako E. Dapkienė.
Parduotuvių tinklo teigimu, populiariausios – vanilės, granato ir kitų egzotinių vaisių, rožių aromato žvakės.
„Mūsų parduotuvėse kvapiųjų žvakių asortimentas yra platus, o jų reguliari kaina nuo 0,29 euro iki 18,99 euro“, – prideda atstovė.
Internetinės parduotuvės „pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė sako, kad jos atstovaujamoje internetinėje parduotuvėje kvapnių žvakių pardavimai šiemet mažiausiai trigubai didesni.
„Išaugusius įvairiausių prekių namams, tarp jų ir žvakių, pardavimus lėmė keletas priežasčių. Pirma, šiais metais savo klientams pasiūlėme atnaujintą ir didesnį asortimentą. Antra, praleisdami kur kas daugiau laiko namuose, pirkėjai investuoja į gyvenamosios aplinkos atnaujinimą ir jaukumą“, – sako R. Strazdauskaitė.
Internetinės parduotuvės atstovės teigimu, prieš šventes pirkėjai daugiausiai ieško jaukius, šiltus, metų laiką atitinkančius kvapus.
„Vyraujančios kvapų natos – mėta, žalioji citrina, mira, jazminas, verbena, rožė, mirta, migdolas, rytietiški prieskoniai, cinamonas, mangas, medis, pačiulis. Taip pat pardavimų statistika rodo, kad dažniausiai klientai linkę šioms prekėms išleisti apie 20 eurų“, – dalijasi R. Strazdauskaitė.
Atstovė sako, kad įmonė pastebi ir labiau perkamas santechnikos, remonto prekes, įvairias namų dekoracijas.
Pirkėjų norai viršijo ir smulkiųjų verslų lūkesčius
Rankų darbo žvakes gaminantis tauragiškis Alius Verumbickas taip pat pastebi neįprastą pirkėjų elgesį – jo žvakių gamybos įmonėje užsakymų bene tris kartus daugiau nei praeitais metais, o ir rūpintis šventiniais kvapais šiemet žmonės pradėjo kaip niekada anksti.
„Pardavimai yra išaugę jau nuo spalio mėnesio. Matyt čia įtaką yra padaręs ir karantinas – žmonės daugiau būna namuose, tai turbūt ir nori, kad namai anksčiau kvepėtų ir būtų jaukesni. Lapkritis, taip sakant, muša rekordus – tokių metų aš, asmeniškai, neturėjau.
Galiu drąsiai pasakyti, kad pardavimai šiemet didesni trigubai – tai tikrai. Paprastai susidomėjimas išaugdavo lapkričio antroje pusėje, gruodžio pradžioje, bet kad pradėtų taip masiškai pirkti nuo spalio, tai, na, dar nėra taip buvę“, – stebėjosi A. Verumbickas.
Visgi žmonių susidomėjimo kvapniomis žvakėmis jis nevadina vien karantino pasekme.
„Žinoma, nebūtinai didesniam susidomėjimui rankų darbo žvakėmis įtaką padarė vien karantinas – sakyčiau, galbūt žmonės dažniau pradeda ieškoti natūralių produktų, be to, gal šiemet yra ir labiau norima paremti smulkų verslą ir Lietuvos kūrėjus“, – svarsto A. Verumbickas.
Kaip populiariausius ir lietuviams patraukliausius kvapus, tauragiškis taip pat išskiria šventinius, metų laiką atitinkančius žvakių kvapus.
„Šiemet „ant bangos“ tradiciškai yra spanguolių kvapas, žiemos prieskoniai, karštas vynas, imbierinis meduolis – tie kvapai, kurie į namus atneša Kalėdas. Tai dabar beveik kiekviename prekių krepšely tas kalėdinis kvapas – žvakės arba namų kvapo pavidalu – tikrai yra“, – pasakoja A. Verumbickas.