JAV vaikai šiemet norėtų gauti tai, ką galima būtų įvardinti „iKalėdų“ dovanomis – „Nielsen“ atlikto tyrimo duomenys rodo, kad geidžiamiausios JAV vaikų dovanos yra iš bendrovės „Apple“: 6 – 12 metų amžiaus vaikai kur kas mieliau po eglute norėtų rasti produkciją su „iOS“ negu kokius nors kitus žaidimus. Panaši tendencija matoma jau kelerius metus.
Beveik pusė JAV vaikų tarp pageidautinų Kalėdoms dovanų sąrašo įvardino „iPad“ (48 proc.), o 36 proc. norėtų gauti „iPad mini“. Susidomėjimą „iPod Touch“ ir „iPhone“ išreiškė atitinkamai 36 ir 33 proc. respondentų.
Remiantis tokiais mažųjų norais galima spręsti, kad Kalėdų senelis dovanodamas dovanas pamalonins ir „Apple“.
Dovanoja ir sau
Nežinia ar Lietuvos mažieji lygiai taip pat pamišę dėl „iKalėdų“ dovanų, tačiau Lietuvos prekybininkų duomenys rodo, kad įsigydami elektronikos prekes lietuviai pinigines atvers ne tik „Apple“ produkcijai.
Pasak „Omnitel“ pasiūlymų privatiems klientams valdymo skyriaus vadovo Povilo Girčio, pavyzdžiui, „iPhone 5“ populiarumas Lietuvoje yra itin didelis – paklausa viršija pasiūlą, tačiau prieš šventes lygiai taip pat noriai perkami ir kitų gamintojų – „Samsung“ ar „Nokia“ populiariausieji modeliai.
„Ypatingai populiari dovana yra planšetiniai kompiuteriai ir išmanieji telefonai. Pastebėjome, kad šiemet žmonės renkasi naujausio modelio išmaniuosius su didesniais ekranais“, – sakė pašnekovas.
„Topo Centro“ atstovė spaudai Eglė Žemaitienė atkreipė dėmesį, kad pastaruoju metu vis populiariau tampa dovanas dovanoti sau – savo šeimos nariams ir per šventes atnaujinti kasdieninį gyvenimą. Apie tai byloja auganti stambiosios buitinės technikos paklausa – skalbyklių, indaplovių, viryklių, televizorių ar kompiuterių. O jei dovanas ketinama dovanoti kitiems, tuomet renkamasi pirkti smulkesnes dovanas.
„Ypač populiaru dovanoti skrudintuvų, plaktuvų, smulkintuvų, garų puodų, vaflinių, duonkepių, kokteilinių, fritiūrinių, kavos ruošimo prietaisų ir įvairiausių grožio prekių – plaukų džiovintuvų, tiesintuvų, ir pan. Pastarųjų daug perka vyrai ir dovanoja moterims“, – pasakojo pašnekovė.
Lietuvoje – praktiški pirkėjai
Kad Lietuvoje pirkėjai yra labiau pragmatiški, rodo ir „Swedbank“ atlikto tyrimo duomenys. Geidžiamiausios lietuvių dovanos šiemet – dovanų čekiai ir grynieji pinigai. Juos gauti norėtų atitinkamai 15 ir 13 proc. respondentų. Moteris pradžiugintų dovanų čekiai ir rankų darbo dovanos, o vyrus – grynieji pinigai ir dovanų čekiai. Jaunesni asmenys taip pat labiausiai norėtų dovanų, kurias galėtų panaudoti patys – čekių, grynųjų pinigų.
Išlaidos Kalėdų dovanoms šiemet bus vos didesnės nei pernai. Vidutiniškai 35 proc. apklaustųjų nurodė, kad dovanoms ketina išleisti iki 100 litų, dar 29 proc. – nuo 100 iki 200, o nuo 200 iki 300 dovanoms išleisti ketina 16 proc. žmonių.
Kad vis populiaresne dovana tampa dovanų čekiai atkreipė dėmesį ir „Akropolio“ nuomos skyriaus vadovė Renata Jokubčionienė. „Dovanų čekių populiarumas kasmet auga apie 15 procentų. Pastebime, kad šiemet dažniau perkami didesnės vertės čekiai – anksčiau daugiausiai buvo perkama 50 litų vertės čekių, o dabar dažniausiai dovanojami 100 litų vertės čekiai, vis dažniau įsigyjama ir 200 litų dovanų čekių“, – sakė ji.