Latvijos portalas telegraf.lv pasakoja, kaip Lietuvos apsukruoliai (tikriausiai ne verslininkai, o verslūs bedarbiai) skuba išnaudoti valiutų krizės Baltarusijoje privalumus.
Anot portalo, didžiausią pelną uždirba degalų prekybos spekuliantai, kurie į Baltarusiją važiuoja pigaus benzino. Laimi ir kitų baltarusiškų prekių pirkėjai.
Telegraf.lv perpasakoja portalo regnum.ru pokalbį su maršrutinio taksi vairuotoju, kuris laisvadieniais lankosi Baltarusijoje, kurioje dėl valiutos krizės degalai tapo pigesni negu anksčiau.
„Anksčiau mes paprasčiausiai pirkdavome Baltarusijoje kurą, veždavomės į Lietuvą, atiduodavome pardavėjams ir vėl kartodavome ratą. Kai dolerį atsiejo nuo rublio, jį tapo naudinga pirkti Lietuvoje pagal stabilų kursą, tada su doleriais važiuoti į Baltarusiją, juos parduoti pagal beprotiškai išaugusį kursą ir už gautus pinigus pirkti degalus, kurie dar nėra pabrangę. Tokiu būdu gaunu 100 proc. pelną“, – pasakojo pašnekovas.
Pasak jo, dabar Baltarusijoje jau suprato šią schemą, todėl tapo sunkiau ja naudotis – kai kurie valiutos pirkėjai, supratę, kad prieš juos ne baltarusis, siūlo valiutą parduoti žemesniu kursu.
Šią schemą, kaip teigiama delfi.lt, patvirtino ir kitas degalų prekeivis, kuris pastaruoju metu verčiasi keleriopai pigesnių degalų vežimu iš Baltarusijos į Lietuvą.
Pasak jo, pakeitus valiutą, litras dyzelino Baltarusijoje kainuoja vos 1,5 lito, kai Lietuvoje jis kainuoja 4,2–4,3 lito. Taigi iš vieno reiso vien dėl brangios konvertuojamos valiutos jis uždirba 300–400 litų.
Kaip teigiama telegraf.lv, dabar Baltarusijoje apsimoka pirkti ne tik automobilių degalus, bet ir kitus Baltarusijoje pagamintus produktus. Pavyzdžiui, traktorių „Belarus“ galima nupirkti vos už 20 tūkst. litų.