1. Nišos radimas
Norint, kad internetinė bendruomenė būtų išties sėkminga, labai svarbu rasti savo nišą. Tai leidžia įmonei atskleisti unikalią patirtį ir pateikti nariams naudingą turinį. Tam, kad būtų lengviau tai padaryti, derėtų pagalvoti apie savo auditoriją ir tai, kokios temos jai aktualios, patrauklios.
2. Tikslų apibrėžimas
Nors kuriant internetinę bendruomenę galima turėti daugybę tikslų, dėmesį geriau sutelkti į pagrindinius. Šie turėtų kuo geriau atspindėti jūsų įmonę ir sukurti konkrečią vertę. Norint, kad įgyvendinti išsikeltus tikslus būtų lengviau, juos galima susieti su tam tikrais veiksmais ir rezultatais. Pastarųjų vertinimui dažniausiai naudojami pagrindiniai našumo rodikliai, arba kitaip KPI (angl. key performance indicators).
3. Gairių ir tikslų sukūrimas
Tam, kad suburta internetinė bendruomenė kurtų patikimą ir profesionalų įmonės įvaizdį, rekomenduojama sukurti tam tikras gaires ir taisykles. Jos gali padėti išvengti interneto „trolių“, šlamšto ir piktnaudžiavimo. Paprastai tokios gairės apima:
- Narių elgesį – ko iš jų tikimasi, kuo skiriasi aistringa diskusija nuo paprasčiausio piktnaudžiavimo.
- Moderatoriaus elgesį – ką jis gali ir ko ne.
- Aktualų dėmesį – kokios temos yra ir kokios nėra aktualios jūsų internetinei bendruomenei.
- Skundo ir sprendimo procesą – kaip bendruomenės nariai gali pateikti skundus ir kaip jie yra tvarkomi.
- Diskriminacijos ir priekabiavimo netoleravimą – tai reiškia, kad kiekvienas narys turėtų būti laukiamas, neatstumtas.
Laikantis tokių gairių galima sukurti stiprią internetinę bendruomenę, prisidedančią prie pozityvaus įmonės įvaizdžio formavimo.
4. Platformos pasirinkimas
Labai svarbu, kad bendruomenės platforma atitiktų narių poreikius. Renkantis ją bene pirmiausiai pagalvojama apie socialinius tinklus, tokius kaip „Facebook“ ir „LinkedIn“. Tačiau tai nėra vieninteliai variantai. Bendruomenės platforma taip pat gali būti ir vardinė, t. y. valdoma jūsų pačių. Jai reikalingas tiek domenas, tiek kokybiškas hostingas, padedantis užtikrinti gerą vartotojo patirtį. Prisijungę prie tokios bendruomenės vartotojai gali skelbti turinį ir bendrauti su kitais nariais. Pagrindinis tokios platformos privalumas, kad pilna jos kontrolė yra pačios įmonės rankose.
5. Bendruomenės skatinimas, reklamavimas
Tam, kad bendruomenė būtų „gyva“, svarbu ją reklamuoti, skatinti diskusijas. Yra keletas būdų, kaip tai padaryti. Vienas iš tokių – el. pašto rinkodara. Pasinaudoję turimų kontaktų sąrašu, galite išsiųsti naujienlaiškį arba specialų el. laišką, kuriame praneštumėte apie savo internetinę bendruomenę. Jos reklamai puikia tinka ir socialiniai tinklai. Pavyzdžiui, juose galite bendrinti forumo pranešimus ir taip informuoti savo sekėjus apie tai, kas vyksta.
Internetinės bendruomenės kūrimas reikalauja pastangų. Tačiau daugeliu atvejų tai gali būti reikšmingas žingsnis verslo sėkmės link. Taigi, jeigu ši idėja jau kurį laiką sukasi jūsų galvoje, kodėl gi nepradėjus jos įgyvendinti?