Dauguma žmonių, išgirdę žodžius „darbas namie“, pagalvoja apie ilgas miego valandas, niekieno nevaržomą darbo grafiką ir ilgus ir sočius pietus, rašo „Forbes“.
„Tačiau daugelis žmonių pamiršta, kad, nors darbas namie ir suteikia lankstumo, jis vis tiek yra darbas“, – sako Holly Reisem Hanna, tinklaraščio „The Work at Home Woman“ įkūrėja, kuri duoda patarimų, kaip lanksčiau dirbti namie.
Štai keletas jų:
Dirbkite organizuotai. Balanso tarp darbo ir kitos veiklos išlaikymas yra vienas sunkiausių darbo namie aspektų, nes darbas visuomet jums apie save primena. „Tinkamas laiko organizavimas yra esminis balanso išlaikymo kriterijus, todėl stenkitės nuolatos planuoti laiką ir sudarinėti laukiančių darbų sąrašus“, – sako H. Hanna.
Venkite namų pinklių. Niekada nenuvertinkite „gravitacinės“ namų šaldytuvo ir lovos įtakos.
Gyvūnai, šeimos nariai ir televizorius yra dar keli trukdžiai, su kuriais dažnai susiduriama tik pradėjus dirbti. Jį sumažinti gali laiko planavimas arba atskiras atokiau įrengtas darbo kabinetas.
Turėkite vietą skirtą tik darbui. Namuose turėtų būti speciali darbui įrengta vieta, kurioje rastumėte visus darbui reikalingus dalykus. Ši vieta jokiu būdu neturėtų būti šalia lovos ar televizoriaus ir turėtų priminti normalų biuro darbo kabinetą – tuomet joje bus lengviau dirbti.
Išmokite dirbti kompiuteriu. Dirbant namuose dažniausiai naudojamas įrankis yra kompiuteris. Kadangi namie prie jo praleisite ilgą laiko dalį, stenkitės išmanyti kuo daugiau dalykų. Be to, turite užtikrinti, kad kompiuteris nuolatos dirbtų sklandžiai – sugedęs kompiuteris ar dienai dingęs internetas yra tolygūs dienai nedarbo.
Kuo rečiau tikrinkitės el. paštą. Jums gali atrodyti, kad laiku nepasitikrinę el. pašto galite praleisti ką nors itin svarbaus, tačiau dažnas pašto tikrinimas taip pat mažina darbo produktyvumą.
Išvystykite bendravimo įgūdžius. Kadangi dirbsite nuotoliniu būdu, jums dažnai teks bendrauti su kitais žmonėmis. Nors dabar technologijos leidžia nesunkiai bendrauti ir vaizdo pokalbiais, visgi didžioji dalis bendravimo vyks el. paštu, o efektyvus komunikavimas jums padės sutaupyti daug laiko.
Darykite pertraukas. Kai planuosite tvarkaraštį turėtumėte numatyti ir trumpesnes pertraukėles, kurių metu atsitrauktumėte nuo kompiuterio ir pasimankštintumėte, o tai jums padės pailsėti tiek psichiškai, tiek ir fiziškai. Darbus padarysite kur kas produktyviau.
Neatlikite asmeninių dalykų darbo valandų metu. Negalvokite, kad toks dalykas kaip rūbų skalbimas ar susitikimas su mama jums nesutrukdys atlikti darbų.
Be to, kiti žmonės gali mėginti pasinaudoti jūsų darbo namie statusu ir paprašyti, kad įleistumėte į jų butą kabelinės montuotoją, arba jūsų šeimos narys gali staiga prisiminti, kad darbo dieną neturi kur dėti vaiko ir paprašyti, kad jį pažiūrėtumėte. Jei sutiksite padaryti tokius dalykus, tai ne tik išblaškys jūsų dėmesį, tačiau gali ir nulemti, kad panašių paslaugų jūsų bus prašoma ir dažniau. Todėl turite būti susikoncentravę ir per darbo valandas vengti visų įmanomų tikdžių.
Praneškite apie savo darbo tvarkaraštį šeimos nariams ir draugams. Artimiausiems žmonėms galite pranešti apie savo darbo tvarkaraštį ir paprašyti, kad jūsų netrukdytų, išskyrus skubius atvejus. Ir nebijokite ginti savo darbo valandų.
Propaguokite sveiką gyvenimo būdą. Dirbdami namie ir taip daug laiko praleisite sėdėdami, o šalia jūsų dar visuomet bus ir šaldytuvas bei virtuvė, todėl galite priaugti svorio. Kad taip nenutiktų, stenkitės reguliariai mankštintis, valgyti sveikus užkandžius ir gerti daug vandens.