Lankydamasis Tokijuje prieš Didžiojo septyneto (G-7) viršūnių susitikimą Hirosimoje, R. Sunakas sakė, kad 17,7 mlrd. svarų Japonijos įmonių investicijos yra didelio pasitikėjimo JK ekonomika ženklas.
Investicijos apims maždaug 10 mlrd. svarų finansavimą jūros vėjo ir vandenilio energijos projektams, kurių įgyvendinime dalyvaus Japonijos prekybos konglomeratas „Marubeni“.
R. Sunako teigimu, susitarimai parodė, kai po „Brexito“ Didžioji Britanija tapo pirmąja neregionine ekonomika, prisijungusia prie Visapusiško ir pažangaus Ramiojo vandenyno šalių partnerystės susitarimo (CPTPP).
Tačiau JK skyrybos nuo ES tebekelia rimtą galvos skausmą įmonėms.
Europos automobilių gamintoja „Stellantis“ perspėjo, kad gali uždaryti kai kurias JK gamyklas, jei R. Sunako vyriausybei nepavyks pakoreguoti „Brexit“ prekybos taisyklių, kad būtų lengviau tiekti elektromobiliams skirtas baterijas.
Pranešama, kad „Ford“, „Jaguar Land Rover“ ir Vokietijos automobilių pramonės lobistų grupė VDA prisijungė prie raginimų išlaikyti bemuitį režimą, nepaisant artėjančio termino pabaigos pagal ES ir JK „Brexito“ susitarimą.
„Šiuo klausimu automobilių gamintojai visoje Europoje, ne tik JK, pabrėžė savo nerimą“, – britų žiniasklaidai Japonijoje sakė Sunakas.
„Ir todėl mes dalyvaujame dialoge su ES, kaip galėtume spręsti tuos susirūpinimą keliančius klausimus, kai kalbama apie automobilių gamybą apskritai“, – sakė jis.