Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos automobilių pramonėje – aukščiausias pavojaus signalas. Praėjusį penktadienį (spalio 10 d.) pagrindiniai gamintojai ir tiekėjai gavo oficialų laišką iš vienos svarbiausių lustų gamintojų „Nexperia“, kuriame pranešama, kad bendrovė nebegali garantuoti gyvybiškai svarbių komponentų tiekimo.

Europos automobilių pramonėje – aukščiausias pavojaus signalas. Praėjusį penktadienį (spalio 10 d.) pagrindiniai gamintojai ir tiekėjai gavo oficialų laišką iš vienos svarbiausių lustų gamintojų „Nexperia“, kuriame pranešama, kad bendrovė nebegali garantuoti gyvybiškai svarbių komponentų tiekimo.

REKLAMA

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) perspėja – jei sprendimas nebus rastas nedelsiant, visam žemynui gresia masinis gamybos sustabdymas.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Šios krizės epicentre – Nyderlanduose įsikūrusi, bet Kinijos kapitalo valdoma bendrovė „Nexperia“, kuri atsidūrė pačiame geopolitinių girnų viduryje.

REKLAMA

Dėl glaudžių ryšių su Pekinu, įmonė jau seniai buvo JAV juoduosiuose sąrašuose. Spaudžiama prezidento Donaldo Trumpo administracijos, Nyderlandų vyriausybė neseniai perėmė „Nexperia“ kontrolę.

Pekino atsakas buvo žaibiškas ir negailestingas – Kinija uždraudė „Nexperia“ eksportuoti jos teritorijoje pagamintus puslaidininkius.

Rezultatas – paralyžiuota tiekimo grandinė. „Nexperia“ lustai – tai ne prabangos elementas, o fundamentalūs komponentai, naudojami dešimtyse automobilio valdymo blokų.

REKLAMA
REKLAMA

Tai – smegenys, valdančios viską: nuo variklio, pavarų dėžės ir stabdžių iki oro pagalvių, sėdynių šildymo ir langų keltuvų. Be jų Europos tiekėjai negali pagaminti būtinų detalių, o be detalių – sustoja automobilių surinkimo konvejeriai.

Situaciją paaštrina tai, kad laiko beveik nebėra. Pasak ACEA, dabartinių atsargų Europos gamyklose užteks vos kelioms savaitėms. Rasti ir sertifikuoti naujus tiekėjus užtruktų mėnesius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol kas didieji gamintojai oficialiuose komentaruose išlieka demonstratyviai ramūs. BMW ir „Volkswagen“ teigia, kad gamyba kol kas vyksta pagal planą, tačiau pripažįsta, kad situaciją atidžiai stebi ir palaiko nuolatinį ryšį su tiekėjais. Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ kol kas išvis susilaiko nuo komentarų.

Tačiau ACEA vadovė Sigrid de Vries neslepia nerimo. „Nors gamintojai pastaraisiais metais stengėsi diversifikuoti tiekimo grandines, rizikos visiškai pašalinti neįmanoma“, – teigia ji. – „Mes staiga atsidūrėme šioje nerimą keliančioje situacijoje. Mums reikia greitų ir pragmatiškų sprendimų iš visų susijusių šalių.“

REKLAMA
Kinai kuria technologijas, gamina, o euronegrai surinkineja prie konvejeriu :)))) bravo ir pagarba!
kinai nevartoja narkotikų, nekuria lgbt,neįsileidžia imigrantų ,nekuria viską griaunančios demokratijos ir kt. blogybių
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų