• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmojo šių metų ketvirčio eismo įvykių statistika atskleidžia nerimą keliančią tendenciją – avarijų skaičius Lietuvos keliuose toliau auga. Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenimis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, avarijų padaugėjo 17 proc., o sužeistųjų – net 24 proc. Ekspertai išskiria penkias pagrindines priežastis, kurios daro didžiausią įtaką eismo saugumui šalyje.

Pirmojo šių metų ketvirčio eismo įvykių statistika atskleidžia nerimą keliančią tendenciją – avarijų skaičius Lietuvos keliuose toliau auga. Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenimis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, avarijų padaugėjo 17 proc., o sužeistųjų – net 24 proc. Ekspertai išskiria penkias pagrindines priežastis, kurios daro didžiausią įtaką eismo saugumui šalyje.

REKLAMA

TKA duomenimis, net pusė visų mirtinų eismo įvykių pirmąjį metų ketvirtį įvyko dėl viršyto leistino ar nepasirinkto saugaus greičio. Pernai šis rodiklis siekė 36 proc., tad fiksuojamas pavojingas augimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Kalbant apie žūtis keliuose, greitis dažniausiai tampa lemtingu veiksniu. Net ir nedidelis jo viršijimas smarkiai padidina avarijos sunkumą. Vairuotojai turi suvokti, kad greitis – tai jėga, kuri kelyje gali turėti labai tragiškas pasekmes“, – pabrėžia „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.

REKLAMA

Kita dažna problema – pirmenybės taisyklių nesilaikymas, kuris, pasak TKA, yra dažniausia sužalojimų priežastis.

„Tai ne tik Kelių eismo taisyklių pažeidimas, bet ir eismo kultūros trūkumas. Ši problema ypač ryški sankryžose, žiedinėse sankryžose, posūkiuose ar išvažiuojant iš šalutinių kelių. Svarbu ne tik žinoti taisykles, bet ir gerbti kitus eismo dalyvius. Dėl neatsakingo elgesio dažnai nukenčia ir pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai, paspirtukininkai“, – pažymi G. Petrikas.

REKLAMA
REKLAMA

Vairavimas išgėrus – vis dar aktuali grėsmė

Nepaisant nuolatinės prevencijos, alkoholio vartojimas prieš sėdant prie vairo vis dar išlieka opi problema. TKA duomenimis, per pirmus tris šių metų mėnesius neblaivūs vairuotojai sukėlė 22 eismo įvykius, per kuriuos žuvo trys žmonės, o 24 buvo sužeisti.

„Nors tokių įvykių skaičius sumažėjo, jų pasekmės išlieka labai skaudžios. Neblaivūs vairuotojai dažniau praranda transporto priemonės kontrolę, neadekvačiai įvertina situaciją, o jų reakcijos laikas pailgėja. Tai ne tik pažeidimas, bet ir atsakomybės stoka – tiek už save, tiek už kitus“, – sako G. Petrikas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekspertas taip pat atkreipia dėmesį, kad ne visada dėl pėsčiųjų sužalojimų kalti vairuotojai – net 17 proc. atvejų kaltė tenka patiems pėstiesiems, kurie kerta kelią ne per perėją, ignoruoja šviesoforo signalus ar elgiasi neapdairiai.

„Eismo saugumas – visų dalyvių atsakomybė. Pėstieji taip pat turi stebėti aplinką, laikytis taisyklių ir suvokti, kad jų elgesys gali turėti skaudžių padarinių“, – pabrėžia jis.

REKLAMA

Saugaus atstumo nesilaikymas – dažna, bet pavojinga klaida

Saugaus atstumo nesilaikymas – ypač aktuali problema spūstyse, prie šviesoforų ir greitkeliuose. Ši priežastis pirmąjį ketvirtį lėmė 16 proc. sužeidimų eismo įvykiuose. Nors tokios avarijos retai būna mirtinos (5 proc. atvejų), jos dažnai sukelia vadinamuosius „grandininius“ susidūrimus ir rimtas traumas.

REKLAMA

„Tokios situacijos dažniausiai baigiasi ne tik automobilių apgadinimais, bet ir kaklo, stuburo ar nugaros sužeidimais, kurie gali sukelti ilgalaikes sveikatos problemas. Net ir nedidelė avarija gali tapti rimtu iššūkiu – nuo finansinių nuostolių iki ilgo remonto ir mobilumo praradimo“, – teigia G. Petrikas.

Anot jo, būtent dėl to šiemet „Lietuvos draudimas“ pakaitinį automobilį po avarijos siūlo ne tik turintiems kasko, bet ir tiems, kurių transporto priemonė apdrausta privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu – net jeigu eismo įvykis įvyko dėl jų pačių kaltės.

„Tai sprendimas, leidžiantis išvengti gyvenimo ritmo sutrikimų, net ir esant nemaloniai situacijai“, – pažymi G. Petrikas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
ką pasėsi, tą ir pjausi
ką pasėsi, tą ir pjausi
1. matuokliai pastatyti ne ten kur reikia, tačiau ten kur galima pasipinigauti;
2. atvežtiniai "inžinieriai" ir "architektai" nesilaiko vairavimo taisyklių, važinėja net priešprieša juosta; ar ši problema žinoma, kas nors dėl to daroma?
3. sukiojamas laikrodis (taip, tai prisideda prie avaringumo;
4. susiaurintos gatvės;
5. pastovūs remontai;
6. brangi ir neišvystyta viešojo transporto sistema;
7. dėl soc. garantijų nebuvimo ir tolstančių pensijų, senyvo amžiaus, ligoti žmonės priversti dirbti, dalyvauti transporto eisme;
8. ir t. t... .

Tad, kodėl stebimasi, kad avarijų ne tik nemažėja, tačiau ir daugėja?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų