Portalui tv3.lt kaunietis Tomas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad niekaip neatgauna automobilio, kurį paliko remontuoti meistrui.
„Per daug pasitikėjau žmogumi, nesudarėme jokios sutarties, tikėjausi, kad pavyks be jos susitarti. Tačiau automobilio neatgaunu jau daugiau nei 3 mėnesius. Vis jį žada sutaisyti, tačiau taip ir nesutaiso.
Net nežinau, ar verta bylinėtis dėl automobilio, nes jo vertė nėra didelė, apie 500 eurų, bylinėjimosi išlaidos gali tiek pat siekti ar net daugiau siekti“, – svarstė vyras ir įspėjo kitus vairuotojus nepasitikėti bet kuriuo meistru.
Jis tikino, kad kitą kartą visad prašys sutarties, tikrins atsiliepimus ir automobilį paliks tvarkyti tik patikimuose servisuose.
Portalui nepavyko susisiekti su automobilį turinčiu tvarkyti, bet jo negrąžinančiu meistru.
Su panašia situacija buvo susidūrusi ir vilnietė Agnė. Ji pasakojo, kad meistras pažadėjo automobilį sutaisyti per 5 darbo dienas, tačiau to nepadarė.
„Praėjus 10 dienų, paskambinau, tačiau jis išsisukinėjo, kad negavo reikiamos detalės. Taip praėjo dar viena savaitė, tada jis vis mykė, kad nebuvo laiko, turėjo kitų darbų. Galiausiai praėjus mėnesiui pasiėmiau taip ir nesutvarkytą automobilį.
Pikta, kad iššvaisčiau tiek laiko, automobilis man yra būtinas, turiu ir vaikus nuvežti į mokyklą, ir pati nuvykti į darbą. Visą tą mėnesį patyriau ne tik nepatogumų, bet ir papildomų išlaidų, nes teko nuomotis kitą automobilį“, – skundėsi moteris.
Būtina pasirašyti dokumentus
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skaičiavo, kad 2021 metai kreipėsi 550 vartotojų dėl autoserviso paslaugų įvairiais klausimais.
„Iš šių kreipimųsi ne teismo tvarka išnagrinėti 102 ginčai, kilę tarp vartotojo ir automobilio remonto paslaugų teikėjo. Kaip rodo praktika, apie 50 proc. vartotojų prašymų būna pagrįsti ar iš dalies pagrįsti, o 50 proc. – nepagrįsti.
Viena iš dažniausių priežasčių, kad vartotojo prašymai nepagrįsti – įrodymų trūkumas. Palyginti su šių metų rezultatais, panašu, kad besikreipiančių vartotojų dėl autoserviso paslaugų sumažėjo, tačiau labai neženkliai – per I pusmetį kreipėsi 255 vartotojai, išnagrinėti 45 ginčai ne teismo tvarka. Tikėtina, kad vartotojai tampa atidesni ir taip išvengia daugelio problemų“, – komentavo tarnyba.
Anot jos, siekiant išvengti ginčo su automobilio remonto paslaugas teikiančiomis įmonėmis, prieš palikdamas automobilį remonto darbams atlikti, žmogus turėtų reikalauti paslaugos teikėjo užpildyti dokumentus (užsakymo paraišką, o tuo atveju, jeigu automobilis paliekamas autoservise – darbų perdavimo–priėmimo aktą).
„Užsakymo dokumente, paprastai, aptariamos automobilio remonto sąlygos, terminai ir pan. Jeigu sutartos sąlygos nevykdomos, paslaugos atlikimas vėluoja, vartotojas turi teisę kreiptis į paslaugos teikėją ir sutarties nevykdymo ir pateikti savo reikalavimą. Jei ginčo nepavyksta išspręsti, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Į VVTAT vartotojas turi kreiptis su prašymu ir pateikti visus dokumentus (užsakymą, darbų priėmimo aktą, sutartį ar pan.).
Jeigu vartotojas negali ilgai atsiimti savo automobilio, tai jau galėtų būti vertinama kaip neteisėtas turto pasisavinimas“, – teigė tarnyba.