Antros kartos „Peugeot 308“ pradėtas gaminti 2013-aisiais, o penktos kartos „Opel Astra“ dviem metais vėliau, 2015-aisiais, tačiau abiejų gamyba nutraukta tais pačiais 2021 metais.
Pranašesnė kelyje – „Peugeot 308“
„Opel Astra“ trijų cilindrų dyzelinis variklis triukšmingas bei skleidžia pastebimai daugiau vibracijų. Važiavimo dinamika, kaip amerikietiški kalneliai – kol sūkiai minimalūs, automobilis vos juda, tačiau pasiekus 2-2,5 tūkstančio sūkių ribą jis įgauna pagreitį ir važiuoja smagiau, nei galima tikėtis pažvelgus į skaičius. Tačiau šešių pavarų mechaninė greičių dėžė nėra itin tiksli. Važiuoklė kiek standesnė nei „Peugeot 308“, todėl posūkius ši „Opel Astra“ įveikė kiek azartiškiau, bet vairo mechanizmas labai lengvas ir nesuteikia itin daug tikslumo.
Galingesnis „Peugeot 308“ variklis taip pat turi pasiekti bent 2000 sūkių ribą, kad pademonstruotų savo dinamiką, bet daugiau nei 20 papildomų arklio galių ir 40 Nm sukimo momento jaučiasi ganėtinai akivaizdžiai. Mechaninė, taip pat šešių pavarų greičių dėžė veikia tiksliau ir yra malonesnė nei bandomame „Opel Astra“.
Važiuoklė suteikia daugiau komforto, o standesnis vairo mechanizmas patiks užmiestyje. Įdomu tai, kad nepaisant to, jog „Peugeot 308“ variklis turi vienu cilindru daugiau, bet degalų ekonomijos atžvilgiu, abu modeliai yra beveik identiški ir šimtui kilometrų mieste vidutiniškai naudoja vos daugiau nei 5 litrus dyzelino, o užmiestyje apie keturis.
Kaip išsirinkti?
Rinkoje šių abiejų modelių kainos panašios – pigiausi egzemplioriai kainuoja nuo maždaug 5 tūkstančius eurų, o brangiausi apie 10-11 tūkst. eurų. Taigi, šie automobiliai draugiški ne tik praktiškumo bei patogumo, bet ir kainų atžvilgiu.
„Jei dairysitės „Peugeot 308“, atkreipkite dėmesį į mygtukus, ypač langų atidarymo ir uždarymo, ar jie neapsitrynę, taip pat patikrinkite odinius sėdynių apmušalų elementus, ar jie nėra sutrūkinėję. Tai gali parodyti ar konkretaus automobilio rida pasiekusi arba viršijusi 250 tūkst. kilometrų ribą. „Opel Astra“ atveju, apie tai parodo vairo oda bei pavarų perjungimo svirties odinė apdaila.
„Astra“ sėdynės taip pat gali būti odinės arba turėti odinių elementų, kurie, deja, nėra patys ištvermingiausi ir gali būti suskilinėję arba įtrūkę“, – patarimus, kaip neprašauti renkantis iš šių modelių, dalijo laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.
Tiek „Astra“, tiek „Peugeot 308“ pasižymi ganėtinai patikimomis važiuoklėmis, tačiau ne tokia patikima elektronika. Tuo tarpu varikliai tradiciškai gali kelti problemų dėl turbinų, EGR vožtuvų ar degalų purkštukų gedimų, kai rida viršija 150 tūkst. kilometrų ribą.
„Dar vienas svarbus matmuo – ratų bazė. Šiuo atžvilgiu, ji septyniais centimetrais ilgesnė prancūziškame universale, tačiau viduje tiek „Peugeot 308“, tiek ir „Opel Astra“ keleiviams siūlo praktiškai tiek pat vietos ir nė vienas iš jų neturi ryškaus pranašumo“, – vardijo V. Kudarauskas.
Visa apžvalga – straipsnio pradžioje.
Laidą „Autopilotas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10 val.
VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE: