„Kol kas didesni, globalūs sutrikimai, mūsų žiniomis, yra labiau oro bendrovių sistemose, – BNS sakė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas. – Pagal informaciją, kurią gauname iš oro bendroves aptarnaujančių antžeminių paslaugų bendrovių, įtaka minimali. Keleiviai kol kas jos neturėtų jausti.“
Šiuo metu skrydžių vėlavimų nefiksuojant, keleiviams, kaip įprastai, rekomenduojama atvykti į oro uostą dvi valandos iki skrydžio.
„Situacija gali būti labai kintanti, priklausomai nuo to, kaip Europos visas regionas susitvarkys su iššūkiais. Bet šią minutę didesnių vėlavimų nefiksuojame, viskas vyksta įprastai“, – nurodė Lietuvos oro uostų atstovas.
Tuo metu ir Lietuvoje veikianti pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ socialiniuose tinkluose skelbia, kad šiuo metu negalima užsakyti ir registruotis į skrydžius internetu.
Su sutrikimais susiduriant ir skrydžių bendrovei „Wizz Air“, T. Vasiliauskas nurodė, kad šie du vežėjai keleivius skrydžiams nemokamai fiziškai registruoja oro uostuose.
„Wizz Air“ penktadienį apie 14 val. pranešė, kad IT sutrikimams besitęsiant keleiviams į oro uostą atvykti patariama likus bent trims valandoms iki skrydžio.
Vežėjas pažymi, kad šiuo metu neprieinama „Wizz Air“ interneto svetainė ir mobilioji programėlė, sutrikusios skrydžių rezervavimo, internetinės registracijos sistemos, įlaipinimo kortelės rodymas ir kontaktinių centrų veikla.
Keleivių vežimą traukiniais Lietuvoje organizuojančios įmonės „LTG Link“ atstovė Olga Malaškevičienė BNS apie vidurdienį sakė, kad bendrovė informacinių sistemų sutrikimų nefiksuoja, veikla vyksta įprastai.
„Nei IT sutrikimų, nei traukinių kursavimo, bilietų pardavimo sutrikimų neturime“, – teigė O. Malaškevičienė.
Dideli IT sutrikimai penktadienį paveikė įmones visame pasaulyje, skelbiama apie nutrūkusius skrydžius, sutrikusias televizijos transliacijas ir bankų veiklą.
Apie didelio masto sutrikimus pranešta JAV, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Indijoje, Naujojoje Zelandijoje, Australijoje ir kitur.
Kaip BNS nurodė Nacionalinis kibernetinio saugumo centras, šie incidentai susiję su naujausiu antivirusinės programinės įrangos „CrowdStrike Falcon“ atnaujinimu, dėl kurio sutriko kai kurių „Microsoft“ programų veikla.
„Tai yra su informacinių sistemų veikimu susijęs incidentas, o ne kibernetinis įvykis“, – BNS nurodė centras.
Interneto svetainėje „DownDectector“, kurioje stebimi naudotojų pranešimai apie internetinių platformų ir paslaugų sutrikimus, užfiksuota bėdų su „Visa“, „ADT security“, „Amazon“ bei oro linijų, įskaitant „American Airlines“ ir „Delta“, paslaugomis.