EK pareiškė, kad dabar nori vienkartinio atidėjimo iki 2026-ųjų pabaigos, ES automobilių pramonei išreiškus susirūpinimą dėl didžiulių išlaidų, kurios atsirastų dėl po „Brexit“ numatyto 10 proc. tarifo.
Komisijos pasiūlymą dėl pratęsimo turi oficialiai patvirtinti ES valstybės narės. Kitą savaitę Briuselyje įvyks eilinis ES vadovų aukščiausiojo lygio susitikimas.
Komisija iš pradžių griežtai pasisakė prieš tokį pratęsimą, nepaisant pramonės atstovų prašymų, JK vyriausybės prašymų ir ES teisės aktų leidėjų raginimų laikytis pragmatizmo.
Į jos pasiūlymą dėl pratęsimo buvo įtraukta formuluotė, kuria siekiama, kad teisiškai būtų neįmanoma atidėti muitų taikymo po 2026 metų gruodžio mėnesio.
„Šiandienos sprendimas reiškia, kad praleidžiame tarpinį šiek tiek griežtesnių taisyklių, kurios būtų taikomos nuo 2024-ųjų iki 2026 metų pabaigos, etapą“, – sakė EK pirmininkės pavaduotojas Marošas Sefčovičius.
„Tai panaikina tarifų grėsmę ES elektromobilių eksportui į JK ir atvirkščiai po 2024 metų sausio 1 dienos“, – pridūrė jis.
Pakeisti poziciją prireikė dėl „aplinkybių, kurios nebuvo numatytos“, kai 2020 metais buvo pasirašytas ES ir JK susitarimas, kuriuo reglamentuojama prekyba ir ryšiai po „Brexit“, paaiškino M. Sefčovičius.