Šiuo metu „Alitalia“, kuri per du dešimtmečius sukaupė daugiau nei 11 mlrd. eurų nuostolius, nebeegzistuoja, tačiau iš jos pelenų Italijos valstybė sukūrė „ITA Airways“.
Europos Komisija, veikianti kaip bloko antimonopolinė institucija, pareiškė, kad Italijos valstybė negalėjo veikti kaip privati įmonė bei kad ji ir nesvarstė tikimybės, jog paskola bus grąžinta.
„Komisija padarė išvadą, kad tuo metu joks privatus investuotojas nebūtų suteikęs paskolos bendrovei ir kad paskola suteikė „Alitalia“ nesąžiningą ekonominį pranašumą konkurentų atžvilgiu nacionaliniuose, Europos ir pasauliniuose maršrutuose“, – rašoma pranešime.
Europos Komisija savo pranešime pridūrė, kad Italija turi susigrąžinti pinigus ir palūkanas.
ES jau 2021 metų rugsėjį padarė išvadą, jog Italijos 2017 metais suteiktos 900 mln. eurų vertės paskolos bendrovei „Alitalia“ buvo neteisėtos pagal bloko valstybės pagalbos taisykles.
ES suteikė leidimą naujajai Italijos vežėjai gauti valstybės finansavimą ir išvengti pinigų grąžinimo.
ES ir Italija 2021 metų liepą susitarė dėl sandorio, pagal kurį buvo sukurta nauja neįsiskolinusi bendrovė „ITA Airways“, kuri perėmė dalį „Alitalia“ turto.
Visgi EK anksčiau teigė, kad „ITA Airways“ nėra „Alitalia“ ekonominis įpėdinis ir neprivalo grąžinti 400 mln. eurų paskolos.
Neaišku, kaip pinigai bus grąžinti, tačiau EK atstovė Arianna Podesta žurnalistams sakė, kad „400 mln. eurų „Alitalia“ grąžins neviršydama pajamų, gautų pardavus įmonės turtą, ir likusio neparduoto turto vertės.
Ant bankroto slenksčio atsidūrusi „Alitalia“ 2017 metais, nepavykus rasti pirkėjo, buvo perduota valstybės administravimui.
2020 metais prasidėjusi koronaviruso pandemija pablogino situaciją, kai visame pasaulyje buvo sustabdyti skrydžiai.