Palygimui, per tą patį laikotarpį prieš metus šalyje pirkėjai įsigijo tik 6,6 % hibridinių, o elektromobilių – vos 1,8 proc. Kaip rodo „Continental“ atliktos mobilumo studijos duomenys, ketinančių Vokietijoje pirkti elektromobilį nuo 2013 iki 2020 metų padaugėjo nuo 17 proc. iki 35 proc., JAV ketinančių įsigyti elektromobilį padaugėjo net 28 proc. ir dabar tokį norą patvirtino 44 proc. respondentų. O daugiausiai elektromobilių entuziastų yra Kinijoje – net 86 proc. pirkėjų svarsto apie elektra varomo automobilio įsigijimą. „Continental“ mobilumo studijoje buvo apklausiami vairuotojai Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Japonijoje ir Kinijoje.
Atliktas tyrimas patvirtino, kad norinčius įsigyti elektromobilį dažniausiai stabdo įprasti nuogąstavimai, kurių didžiausias yra įkrovimo vietų trūkumas – tai kaip didžiausią kliūtį įvardijo keturių iš penkių šalių respondentai ir tik Prancūzijoje aukšta elektromobilių kaina buvo minima dažniau.
Visose šalyse, kur buvo atlikta apklausa, dominuoja keturios svarbiausios priežastys, mažinančios elektromobilių patrauklumą: įkrovimo vietų trūkumas, nerimas dėl nuvažiuojamo atstumo, ilgesni sustojimai tolimose kelionėse ir didesnė kaina, palyginti su vidaus degimo variklį turinčiais automobiliais.
„Išmanusis junglumas labai padidina elektromobilių patrauklumą, – sako „Continental“ valdybos narys Helmutas Matschi. – Ypatingai kai kalbame apie nuvažiuojamą atstumą, junglumas yra svarbiausias elementas didinantis vairuotojų pasitikėjimą elektromobiliais.
Pavyzdžiui, išmanūs automobiliai gali rasti įkrovimo stoteles, taip pat parinkti efektyviausią maršrutą. Itin didelio našumo „Continental“ kompiuteriai, naudojami „Volkswagen ID.“ elektromobiliuose, vairuotojams gali suteikti svarbią ir greitai pasiekiamą informaciją, pavyzdžiui, apie greta esančias įkrovimo vietas“.
Dėl įkrovimo vietų daugiausiai nerimauja didmiesčių gyventojai – čia automobilių savininkų, kurie galėtų įkrauti elektromobilį įprastoje stovėjimo vietoje, yra žymiai mažiau nei gyvenančių užmiestyje. Tai ypatingai aktualu Europos ir Japonijos miestų gyventojams – gyvenantys miestuose dažniausiai pažymėdavo įkrovimo vietų trūkumą kaip didžiausią priežastį kodėl artimiausiu metu neplanuoja pirkti elektromobilio.
Ir nors įkrovimo vietų daugėja, o elektromobilių nuvažiuojamas atstumas didėja, elektromobilių populiarumui daro įtaką ne tik techninės priežastys. Trečdalis respondentų Vokietijoje pažymėjo, kad neplanuoja įsigyti elektromobilio dėl to, kad abejoja ar šios technologijos yra draugiškos aplinkai. Prancūzijoje taip atsakė ketvirtadalis, tačiau kitose trijose šalyse, kur buvo vykdoma apklausa, ši respondentų dalis buvo tik nuo 11 proc. JAV iki vos 1 proc. Japonijoje.