Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis numatė konkrečių veiksmų planą Lietuvos aviacijai atgaivinti ir rinkai plėtoti.
Artimiausius uždavinius jis sieja su Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) veikla ir naujais skrydžiais iš Lietuvos sostinės.
Taip pat ieškoma būdų užtikrinti efektyvią ir stabilią visos šalies aviacijos plėtrą.
„Siekiant padaryti Tarptautinį Vilniaus oro uostą konkurencingą ir patrauklų užsienio oro linijų bendrovėms, artimiausiu metu bus sukurta nauja lanksti TVOU mokesčių politika. Tuo pačiu bus peržiūrimos ir mažinamos paties oro uosto bei kitų aptarnaujančių aviacijos įmonių sąnaudos“, – sako E. Masiulis.
Jau kitą savaitę TVOU šalies Susisiekimo ministerijai turės pateikti planą, kokios naujos aviakompanijos, kokiomis kryptimis ir kada pradės rengti skrydžius iš Vilniaus.
Siekiant pagerinti oro linijų aptarnavimą, Vilniaus oro uoste bus sudarytos konkurencinės sąlygos reikalingoms paslaugoms teikti, visų pirma – aprūpinimui degalais. Šiems tikslams siekti jau dabar vyksta naujo TVOU vadovo konkursas.
Tolimesnės šalies oro transporto perspektyvos – sukurti naują bazinę Lietuvos nacionalinę aviakompaniją bei parengti bendrą visų šalyje veikiančių oro uostų valdymo modelį.
„Analizuosime užsienio šalių patirtį oro uostų valdymą perduodant operatoriams. Įsitikinus, kad Lietuvoje taikyti tokį modelį tikslinga, būtų skelbiami tarptautiniai oro uostų operatorių konkursai, – teigia E. Masiulis. – Tikimės, kad vieningas šalies oro uostų valdymo modelis padės spręsti įsisenėjusias problemas.“
Artimiausiu metu Lietuvos susisiekimo ministro įsakymu bus sukurta visuomeninė darbo grupė aviacijos plėtros klausimams nagrinėti. Į šią darbo grupę bus pakviesti tarptautinio investuotojų forumo, Turizmo ir kelionių agentūrų asociacijos, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos, savivaldybių atstovai, Seimo nariai.
Be kita ko, numatoma sudaryti aviacijos plėtros koordinacinį centrą, į kurį įeitų visų Lietuvos aviacijos srityje veikiančių įstaigų vadovai.