Vilnietis Tomas (vardas ir pavardė redakcijai žinoma) trečiadienio vakarą užsuko į sostinės Nemenčinės gatvėje esančią parduotuvę „Iki“.
„Vakarienei braškių su jogurtu norėjau pavalgyti, galvojau pabandysiu kokias jie ten parduoda“, – paaiškino vyras.
Vis dėlto pasimėgauti skanėstais jam neteko. Grįžęs iš parduotuvės ir atsidaręs pusės kilogramo dėžutę braškių už 3,5 euro, jis nemaloniai nustebo.
„Visos uogos, išskyrus gal dvi, buvo akivaizdžiai sugedę – pajuodę, pradėję pūti ir pelyti. Vos ne žiaukčioti pradėjau. Nesu matęs baisesnių braškių gyvenime“, – pasakojo Tomas.
Jis pripažino, kad skubėjo namo ir rinkdamasis braškes jų dėžutės parduotuvėje atidžiai neapžiūrėjo. Bet, jo įsitikinimu, tai turėtų sekti parduotuvės darbuotojai.
„Na, ne mano reikalas yra rūpintis parduotuvės produkcija. Kodėl tada iškabos „atrenkame šviežius vaisius ir daržoves kas valandą“? Apsižiūrėjau tiesiog pakelius, aš jų parduotuvėje neatidarinėju, pasižiūriu svorį ir imu“, – komentavo pirkėjas.
Kadangi vaisius ir daržoves, uogas perka gana dažnai, jis teigia, kad ne pačią šviežiausią produkciją pastebintis ne pirmą kartą.
„Kažkada pirkau šilauogių, radau ir patižusių, ir papuvusių, bet jų nebuvo tiek daug kiek šitose braškėse. Pasirinkimas taip pat gan siauras – dažnai nerandu trumpavaisių agurkų, o jei būna tai labai nepatrauklūs net vizualiai.
Su ne vienu pažįstamu kalbėjau, kuris patvirtino – „Iki“ vaisių ir daržovių pasirinkimas yra tragiškas“, – sakė vilnietis, pridūręs, kad parduotuvė, kurioje apsipirko, jam tiesiog yra patogi vietos atžvilgiu.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė apgailestavo dėl tokios situacijos.
„Labai atsiprašome pirkėjo už šį įvykį. Tikrai prižiūrime savo prekių kokybę. O pirkėją kviečiame ateiti į parduotuvę ir už nekokybišką prekę jam iš karto bus grąžinti pinigai. Tokia paprastai ir yra praktika“, – komentavo prekybos tinko atstovė.
Paklausta, kaip atsitiko, kad sugedę produktai buvo prekybos salėje, ji aiškino, kad taip atsitiko dėl žmogiškojo faktoriaus.
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) primena, kad vartotojas turi teisę įsigyti tinkamos kokybės, saugius maisto produktus ar paslaugas, taip pat gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie produktus ar paslaugas ir savo teisių įgyvendinimo ar gynimo tvarką. Be to, pirkėjas turi teisę į pažeistų teisių gynimą ir į nuostolių atlyginimą.
„Jeigu nusipirkote netinkamos kokybės ar nesaugų maisto produktą, turite teisę: reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę; grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus“, – informuoja VMVT.
Pasak tarnybos specialistų, šiomis teisėmis vartotojas gali pasinaudoti, jei turi prekės pirkimo čekį, ir tol, kol nesibaigė prekės tinkamumo vartoti terminas.
„Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme nurodoma prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas iš aukščiau paminėtų punktų reikalavimų. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš to pardavėjo patvirtinantis dokumentas“, – nurodo VMVT.
Esą jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo per 14 dienų pateikti išsamų, motyvuotą rašytinį atsakymą. Jeigu nepavyksta susitarti, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.