„Mes naujame terminale diegiame pačią naujausią rankinio bagažo patikros įrangą, kuri iš esmės leidžia daryti, kaip jūs ir įvardinot (neištraukti iš bagažo skysčių – BNS), deja, Europos Komisijos reguliavimas nuo rugsėjo pirmosios pasikeitė ir 100 mililitrų skysčio reikalavimas išliko visiems oro uostams, nesvarbu, kokią įrangą jie benaudotų“, – pirmadienį LRT radijui sakė S. Bartkus.
„Naujame terminale skysčius prašysime išimti, nebent tas reguliavimas pasikeistų dar iki vasario mėnesio“, – pridūrė jis.
LTOU vadovas vėliau teigė, kad terminalo įranga patikrai pagal ES taisykles tiks, o papildomų lėšų tai nepareikalaus.
„Mes iš karto naudosime naujos kartos įrangą, tiesiog reikalavimas yra išlaikyti būtent tą apribojimą, kad vieno skysčio tūris turi būti iki 100 mililitrų, o kad įsitikintume, kad jis yra iki 100 mililitrų, tai prašysime išimti. Mums nereikės čia papildomos dėl to įrangos, tai tiesiog tam tikras procesas“, – naujojo terminalo pristatymo renginyje pirmadienį sakė S. Bartkus.
Be to, jis pridūrė, kad jei ES reguliavimas bus pakeistas, oro uostas bus pasiruošęs tikrinti bagažą neišimant skysčių.
„Laukiam, kada Europos Komisija leis ir skysčių neišimti, dabar tas reikalavimas yra ir sunku spėlioti, ar iki vasario pirmos Europos Komisija šį leidimą suteiks visiems Europos oro uostams, bet kai tik tas leidimas bus suteiktas, tai kartu su visais kitais Europos oro uostais, kurie turi tą įrangą, sukursime galimybę keleiviams neišimti ir skysčių“, – aiškino S. Bartkus.
Vis dėlto, anot jo, kompiuteriai ir kita elektroninė įranga iš karto pradėjus veikti terminalui galės likti bagaže.
„Kompiuterių, laidų ir kitos elektronikos nereikės išimti ruošiantis aviacinio saugumo patikrai“, – sakė S. Bartkus.
Naująjį terminalą per daugiau nei pusantrų metų už maždaug 50 mln. eurų pastatė „Eikos statyba“. Be to, įrangai ir technologijoms bus skirta dar apie 20 mln. eurų, ji bus sumontuota iki kitų metų vasario, kai terminalas bus atidarytas keleiviams.
Lietuvos informacinių technologijų sprendimų bendrovė „Atea“ terminale jau įdiegė sprogmenų aptikimo sistemą (EDS), Jungtinės Karalystės „Luggage Logistics“ – bagažo tikrinimo sistemą, infrastruktūros sprendimų kompanija „Fima“ – eilių matavimo ir registruoto bagažo valdymo sistemas, Lietuvos „Hansab“ – LED vaizdo sienas, o „NT Service“ – „Fast Track“ vartelius ir įlaipinimo talonų skenavimą.
Be to, Lenkijos „Dimark“ terminale dar diegs rankinio bagažo patikros linijas, Ispanjos „TK Airport Solutions“ – teleskopines keleivių laipinimo galerijas, Prancūzijos ir Kanados „Embross Airport Services“ – savitarnos bagažo atidavimo terminalus.
Bartkus: senasis Vilniaus oro uosto pastatas galėtų būti integruotas į modernų statinį
Atnaujinant ir naujoms funkcijoms pritaikant senąjį, sovietinį Vilniaus oro uosto pastatą, kur dabar veikia keleivių atvykimo terminalas, Lietuvos oro uostai norėtų jį visiškai perstatyti integruoti į modernų pastatą, tačiau tam reikėtų sumažinti kultūros vertybių sąraše esančio pastato vertingųjų savybių.
Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Simonas Bartkus sako, kad būsima pastato transformacija priklauso ne tik nuo bendrovės, bet ir nuo kultūros paveldo saugotojų.
„Tas pastatas yra saugomas, nemažai jo vertybių saugoma. Mes norėtume, kad tas sąrašas būtų sumažintas ir galbūt galėtume palikti tik ypač ikoniškas jo vertybes, pilnai jį perstatant, kaip kažkas gali prisiminti Kauno „Akropolio“ transformaciją, kur tam tikri elementai išsaugoti, bet pastatas yra visiškai naujas“, – LRT radijui pirmadienį sakė S. Bartkus.
Vilniaus oro uostas planuoja statyti naują atvykimo terminalą, o senasis pastatas čia įrengus požeminę „Rail Baltica“ vėžės geležinkelio stotį, galėtų būti jungtis tarp jos ir oro oro uosto.
„Tas pastatas pilnai transformuotas ir modernizuotas galbūt galėtų būti komercinė alėja, kuri jungtų geležinkelio stotį, esančią po žeme, su Vilniaus oro uostu“, – kalbėjo S. Bartkus.
Jo teigimu, bendrovė turi tikslą dabartinio atvykimo terminalo pertvarką užbaigti iki 2028 metų.
Skuodis: naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas – be spūsčių
Bendrovei Lietuvos oro uostai oficialiai baigus naujojo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybą susisiekimo ministras Marius Skuodis pabrėžia, kad svarbiausia žinia yra ta, jog terminalo pajėgumas bus dukart didesnis nei dabartinio, jame nebus spūsčių, jame bus įrengtos naujausios technologijos.
„Man atrodo, pats svarbiausias dalykas yra tai, kad su šituo nauju terminalu mes galėsime oro uoste aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių. To dvigubai didesnio keleivių skaičiaus reikia tam, kad mes nematytumėm spūsčių, viskas vyktų sklandžiai, tvarkingai ir, svarbiausia, su naujausiomis technologijomis keleiviai pajustų visiškai kitokią keliavimo patirtį“, – terminalo pristatymo metu Vilniaus oro uoste pirmadienį sakė ministras.
Keleiviams terminalas bus atidarytas 2025 metų vasarį. Anot Lietuvos oro uostų (LTOU), iki to laiko jame bus diegiama ir testuojama įranga. Bendrovė BNS pranešė, jog įrangai ir technologijoms bus skirta apie 20 mln. eurų.
LTOU vadovo Simono Bartkaus teigimu, jau spalį bendrovė skelbs architektūros konkursą ir būsimo naujo atvykimo terminalo projektui.
„Mes planuojame spalio mėnesį skelbti architektūros konkursą naujo atvykimo terminalo, dešinėje pusėje esančio terminalo pradžiai. (...) Pagal naują mūsų strategiją naujas atvykimo terminalas būtų pastatytas 2028 metais“, – sakė S. Bartkus.