Automobilių sektoriaus tyrimų bendrovė sumažino 2022 ir 2023 m. pasaulinės lengvųjų transporto priemonių gamybos prognozes po 2,6 mln. vienetų. 2022-aisiais – iki 81,6 mln. vienetų, o 2022 m. – iki 88,5 mln.
Dėl karo Ukrainoje trūksta ir svarbiausių transporto gamybai reikalingų detalių, kadangi Ukraina tiekia laidų rinkinius, kurie yra naudojami transporto priemonėse elektros energijai tiekti ir ryšiui tarp dalių palaikyti, teigia CNBC.
Keblumų patirta ir prieš karą
Tiekimo problemų transporto priemonių rinka turėjo jau ir prieš karą Ukrainoje. Dėl koronaviruso pandemijos visame pasaulyje trūko puslaidininkių, o tai stabdė elektromobilių gamybą.
Karas Ukrainoje logistikos ir tiekimo grandinių problemas automobilių pramonėje paaštrino.
Europos automobilių gamyba bus sutrikdyta labiausiai, vertina „S&P Global Mobility“. Anot bendrovės, Europoje 2022 m. bus pagaminta 1,7 mln. vienetų mažiau transporto priemonių: beveik 1 mln. vienetų nebebus pagaminti dėl sankcijų Rusijai ir sumažėjusios paklausos Ukrainoje, o likusi dalis – apie 0,7 mln. – bus susijusi mikroschemų ir laidų rinkinių trūkumo dėl prasidėjusio karo.
Palyginkime: Šiaurės Amerikos šalims lengvųjų transporto priemonių gamybos prognozę „S&P Global Mobility“ sumažino 480 tūkst. vienetų 2022-aisiais ir beveik 550 tūkst. vienetų 2023 m. O Europa, pasak tyrimų bendrovės, nukentės daugiau nei tris kartus daugiau.
Apie 45 proc. Ukrainoje pagamintų laidų rinkinių įprastai eksportuojami į Vokietiją ir Lenkiją, todėl Vokietijos automobilių gamintojams kyla didžiausia rizika, teigia „S&P Global Mobility“.
Anksčiau „Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas CNBC sakė, kad 2022 m. bendrovės perspektyvos dėl karo Ukrainoje tapo neaiškios, nes susiduria su dalių trūkumu.
Anot jo, įmonė, reaguodama į su karu susijusius tiekimo grandinės sutrikimus, dalį gamybos iš Europos perkelia į Šiaurės Ameriką ir Kiniją.
Dėl karo susiduria su problemomis
Trečiadienį BMW automobilių gamintojas dėl besitęsiančio karo Ukrainoje sumažino bendrovės 2022 m. pelno maržos prognozę nuo 8–10 proc. iki 7–9 proc.
Po Rusijos invazijos į Ukrainą, BMW sustabdė arba sumažino gamybos apimtis kai kuriose Vokietijos gamyklose, tačiau šią savaitę visa produkcija vėl bus pradėta gaminti, aiškino Frankas Weberis, bendrovės vyriausiasis technologijų vadovas.
Jo teigimu, bendrovė tarėsi su tiekėjais, kad siekiant išsaugoti darbo vietas, laidų gamyba būtų dubliuojama kitoje vietoje, o ne iškeliama iš Ukrainos.
„Ukrainoje laidų gamybos pramonė suteikia darbą apie 20 tūkst. žmonių. Nenorėjome tiesiog panaikinti darbo vietų““, – dėstė F. Weberis.
„S&P Global Mobility“ prognozuoja, kad iš viso iki 2030 m. pasaulyje bus pagaminta beveik 25 mln. mažiau lengvųjų transporto priemonių, nei buvo skaičiuota anksčiau.