Anot jos specialistų, sukčiai, prisidengdami VMI vardu, siunčia melagingus pranešimus ir siekia iš gyventojų išvilioti el. bankininkystės duomenis. Inspekcija kviečia būti budriais ir dalinasi patarimais, kaip atpažinti sukčių pranešimus.
Melagingos SMS žinutės – dažniausiai pasitaikantis būdas
VMI pastebi tendenciją, kad sukčiai dažnai inspekcijos vardu siunčia SMS žinutes, pavyzdžiui, dėl nesumokėtų mokesčių, baudos ar gautos permokos, ir žinutėje pateikia nuorodą, kurią neva reikia paspausti.
„Nors siuntėjas gali būti nurodytas VMI, tačiau sukčius išduoda pranešimo turinys. VMI niekada nesiunčia gyventojams SMS žinučių, kuriose yra papildomos nuorodos, ir taip neinformuoja apie mokesčius, permokas ar baudas.
Kartais sukčiai su VMI susijusias žinutes siunčia kitų vardu, pavyzdžiui, bankų, tačiau VMI nesiunčia pranešimų per kitas organizacijas. Sukčius išduoda ir užsienio siuntėjo numeris“, – komentavo atstovai.
Jie pažymėjo, kad SMS žinutes VMI vardu klientai gali gauti tik 2 atvejais:
- užsiregistravus vizitui;
- gavus pranešimą į VMI sistemą, kurį visą peržiūrėti galima tik savarankiškai prisijungus prie vienos iš VMI sistemų.
Sukčių laiškus išduoda kelios detalės
Inspekcija atkreipia dėmesį, kad oficialūs VMI el. pašto adresai visada baigiasi galūne @vmi.lt.
O sukčiai naudojasi labai panašiomis galūnėmis, pavyzdžiui: @vmi.com, @vni.lt, @vmi.org. arba [email protected]–snder.lt.
Kartais jie kaip laiško siuntėją nurodo VMI darbuotojo el. paštą, todėl reikia atkreipti dėmesį į antrąjį siuntėją. Jeigu jis nesutampa su priekyje nurodytu, pvz., [email protected] ir [email protected], tai reiškia, kad VMI šio el. laiško nesiuntė.
„Prie laiško pridėtą dokumentą galite gauti tik iš Mano VMI siunčiamų pranešimų ir tik tuo atveju, jei šią funkciją esate pasirinkę. Kitu atveju VMI laiškuose papildomų dokumentų nebūna – tokius laiškus su prisegtais neva pajamų deklaracijos išrašais ar baudomis siunčia sukčiai.
Rekomenduojame dokumento neatidaryti, o informaciją apie pajamų deklaraciją, permoką ar mokėtiną sumą pasitikrinti savarankiškai per VMI interneto svetainę, prisijungus prie Mano VMI ar Elektroninės deklaravimo sistemos (EDS)“ – aiškino inspekcija.
Sukčiai nurodo gyventojo asmeninius duomenis
Pasak VMI, sukčiai apgauti bando įvairiais būdais, pavyzdžiui, pranešimuose pateikdami paslėptas nuorodas, mygtukus ar QR kodus su raginimu greičiau prisijungti ir, pavyzdžiui, užpildyti permokos prašymą.
Inspekcija įspėja, kad šios nuorodos veda į sukčių internetinius puslapius, imituojančius VMI sistemas, bankų puslapius, kur siūloma prisijungti su el. bankininkystės duomenimis. Tai padarius šią informaciją sužino ir sukčiai.
„Užfiksuota ir tokių atvejų, kai pranešimuose dėl tikroviškumo nurodyti ir iš galimai nelegalių duomenų bazių gauti gyventojų asmeniniai duomenys, pavyzdžiui, vardas, pavardė, asmens kodas arba jo fragmentas.
Visais atvejais VMI nesiunčia gyventojams pranešimų su jų asmenine informacija, asmens kodu, mokėtinomis sumomis, raginimu susigrąžinti permoką, o taip pat savo el. laiškuose nenaudoja mygtukų ar OR kodų“, – pabrėžė atstovai.
Ką daryti gavus įtartiną pranešimą?
VMI gautą pranešimą rekomenduoja vertinti kritiškai, ypač, jei jis yra netikėtas.
O visą asmeninę informaciją, susijusią su mokėtinais mokesčiais, permokomis, pateiktomis deklaracijomis, gautais pranešimais ir baudomis, inspekcija pataria tikrinti tik savarankiškai prisijungus prie VMI sistemų.
„VMI internetiniame puslapyje pateikiame visą informaciją, kaip atskirti tokius pranešimus ir ką daryti tapus sukčių auka. Ją rasite Gavau įtartiną pranešimą iš VMI dalyje. Taip pat VMI „Facebook“ paskyroje pasidaliname naujais klientų atsiųstais sukčiavimo pavyzdžiais.
Jei turite abejonių dėl gauto pranešimo, kuriame prisistatoma VMI, galite pateikti paklausimą per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Paklausimai) ar