• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu degalų kainos auga kone kasdien. Gyventojai dalijasi nuotraukomis, kuriose užfiksuota kaina jau peržengė 1,5 euro ribą – jei perskaičiuotume į kadaise turėtus litus, tai būtų 5,18 lito už litrą. Ekonomistai prognozuoja, kad tai  dar ne riba. Anot jų, tikėtina, kad kainos dar augs iki 1,6 euro.

Pastaruoju metu degalų kainos auga kone kasdien. Gyventojai dalijasi nuotraukomis, kuriose užfiksuota kaina jau peržengė 1,5 euro ribą – jei perskaičiuotume į kadaise turėtus litus, tai būtų 5,18 lito už litrą. Ekonomistai prognozuoja, kad tai  dar ne riba. Anot jų, tikėtina, kad kainos dar augs iki 1,6 euro.

REKLAMA

Vilnietis Tomas su portalu tv3.lt pasidalijo degalinės švieslentės nuotrauka. Joje užfiksuota, kad A95 benzino kaina siekia jau 1,5 euro, tuo metu dyzelino kaina siekia – 1,3 euro.

Tokios kainos sekmadienį vakare buvo „Circle K“ degalinėje Vilniaus Geležinio vilko gatvėje.

„Kainos auga beveik kasdieną, kaži kada pasieksime ribą ir kokia ji bus? Kiek daugiausiai gali brangti kuras?“ – klausė vyras.

REKLAMA
REKLAMA

„Orlen Lietuva“ skelbia, kad didmeninė A95 benzino kaina praėjusį penktadienį buvo 1,36 euro už litrą, o dyzelino – 1,234 euro už litrą.

REKLAMA

Riba 1,6 euro?

Prieš kurį laiką ekonomistas M. Dubnikovas prognozavo, kad kuro kainos dar augs, o paskui, pasiekusios tam tikrą ribą sustos.

„Yra rizika, kad nafta pabrangs iki 100 dolerių už barelį. Tai reiškia, kad benzinas ir dyzelinas kainuos apie 1,60 euro už litrą. Pasiekus šią kainą būtų galima tikėtis kainų stabilizacijos.

Žiemą anksčiau ar vėliau į kainų didėjimą įsikiš Naftą eksportuojančių valstybių organizacija (OPEC) ir padidins gavybą. OPEC stengsis kainų augimą sustabdyti, kad vartotojai neimtų ieškoti alternatyvų. Tačiau iki to laiko kainos dar augs“, – prognozavo ekonomistas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, ateityje tikėtina, kad gyventojai vis dažniau ims svarstyti, pirkti elektrinį ar įprastą automobilį.

„Populiarės hibridiniai automobiliai, nes peržengus 1,5 euro degalų kainą žmonės susimąstys apie alternatyvas ir su kiekvienu brangimu tos alternatyvos darysis vis patrauklesnės. Visi gyventojai karto nepersės į elektromobilius, tačiau jų populiarumą degalų kainų ir akcizų didėjimas tikrai skatina“, – komentavo M. Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitais metais kainos mažės?

SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas irgi prognozavo, kad degalų kainų augimas nesitęs visą laiką.

„Šiuo metu energetikos išteklių rinka išgyvena specifinį laikotarpį, kai kainos auga labai sparčiai. Trumpalaikių pokyčių, kalbant apie naftos kainą, dar tikrai gali būti. O kiek tai dar tęsis, sunku prognozuoti. Tačiau nebūtinai kaina tik augs, ji gali ir nukristi. Negalime atmesti jokių scenarijų.

REKLAMA

Kaina trumpuoju laikotarpiu gali pasiekti ir 100 dolerių už barelį. Tikėtina, kad naftos kaina paskutinį šių metų ketvirtį bus aukšta. Mes prognozuojame, kad kainos vidurkis sieks 85–90 dolerių už barelį. Pirmąjį kitų metų ketvirtį naftos kaina irgi bus aukšta, tačiau vėliau tikimasi, kad ji mažės“, – prognozavo ekonomistas.

Akcizus didinti būtina

Pasak T. Povilausko, ilguoju laikotarpiu būtina didint degalų akcizus, kaip ir siūlo Finansų ministerija.

REKLAMA

„Dyzelino akcizus reikia didinti, kad jie būtų lygūs su benzino akcizais. Dyzelinas pagal akcizo tarifus turi vytis benziną. Taip pat į degalų kainą reikia įskaičiuoti CO2 dedamąją. Tai yra kelias, kuriuo turėsime eiti kartu su ES.

Tai bus smūgis degalų kainoms, bet nieko nedarydami nieko ir nepakeisime. Žinoma, trumpuoju laikotarpiu jeigu mes išsišoksime aukščiau lenkų ar latvių ir būsime uoliausi ir doriausi, žinoma, kad santykinai nukentėsime“, – pastebėjo ekonomistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Todėl jo teigimu, akcizų didinimas turi vykti palaipsniui, tačiau valdžia tai ir daro.

„Kainos didės po kelis centus per metus. Toks akcizų didinimas yra normalus. Juk jeigu lauksime, ateis 2027 metai ir tada iš karto reikės kelti akcizų tarifus po keliasdešimt centų. Tad viskas yra gerai su akcizų tarifų didinimu, kuris vyks palaipsniui.

Tačiau ES turėtų vienu metu visas šalis raginti didinti akcizus ir į kainą įskaičiuoti CO2 dedamąją“, – pažymėjo T. Povilauskas.

Taaip,jus tik ir niorit but visur pirmieji,kad pglostitu,kad esat geri,gerai laizot uzpakali,vengrai kad ir maza tauta bet kovoja del savos tautos ir pasake kad lubos kuro bus 1,32cnt,negalvokit kad elektrinis transportas taip ir bus pigus,pasvaikit!!!,bus apmokestinti kaip ir dabartinis transportas
Paprasčiausias lietuviškas gobšumas, kas įrodyta jau senai.
Nafta kainavo 200doleriu o kuras 1eu. Nafta krito iki 20doleriu o kuras iki 0.90 eu. Dabar nafta tik 80 dolerių bet kuras brangesnis 1.5 karto nors nafta pigesnė 3kartus.cia tik Lietuvoje visi prisidengia kažkuo kitu. Danijoje kuras 15 CT pigesnis nei lietuvoje.nors nafta perka uz tą pačią kainą ir atlyginimai 3 kartus didesni
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų