• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo Naujųjų metų Lietuvoje išaugusios degalų kainos lėmė ne tik prekių kainų kilimą, tačiau ir paskatino šalies gyventojus pildyti automobilių bakus kaimyninėse valstybėse, kur degalai yra pigesni.

Nuo Naujųjų metų Lietuvoje išaugusios degalų kainos lėmė ne tik prekių kainų kilimą, tačiau ir paskatino šalies gyventojus pildyti automobilių bakus kaimyninėse valstybėse, kur degalai yra pigesni.

REKLAMA

Be to, padidinus degalų akcizą, Lietuva tapo nebepatrauklia valstybe piltis degalus tranzitiniam transportui, nes kaimyninėse valstybėse degalai kainuoja pigiau, pranešime žiniasklaidai teigia ekspertai.

Gyventojai: taupydami apsiperkame svetur

Lietuvos pasienio gyventojai vis dažniau renkasi vykti į Lenkiją, siekdami sutaupyti, tačiau šis sprendimas kelia nemažai rūpesčių. Dėl aukštų kainų Lietuvoje žmonės priversti gaišti laiką, vykdami į kaimyninę šalį apsipirkti pigiau. Tuo pačiu kyla nerimas dėl vietos verslų bei darbo vietų išlikimo. Šią situaciją ir jos keliamus iššūkius atskleidžia Lazdijų gyventojų pasakojimai.

„Kaina nulemia viską. Tiesiog, ten pigiau. Kai pildaisi pilną baką, skirtumas labai jaučiasi, o mano atlyginimas nėra didelis, tai taip bandau sutaupyti. Bet nelabai patogu, laiko susigaišta, o ir šiaip norėtųsi tuos pinigus Lietuvoje leisti. Bet kai tokios kainos, kas belieka“, – svarsto Lazdijų gyventojas Algimantas.

REKLAMA
REKLAMA

Jo nuomonei pritaria ir Regina, Lenkijoje apsilankanti kas keletą savaičių.

„Visi važiuoja. Dukra važiuoja, žentas važiuoja, mes su vyru irgi važiuojam. O ką daryti? Paplanuoji ir nuvažiuoji. Ir čia nieko keisto, net su kai kuriais pažįstamais ten aikštelėse susitinkam, jau juokaujam, kad ten dažniau negu čia, Lazdijuose, pasimatom“, –  atvirai pasakoja Regina.

REKLAMA

Degalus piltis Lietuvos degalinėse apsimoka vis mažiau

Ekonomistas Marius Dubnikovas tvirtina, kad tikrąjį akcizo poveikį reikėtų vertinti dar vėliau, tačiau pasienio regionai jau dabar pastebi pokyčius, ypač kalbant apie tranzitinio transporto lankomumą Lietuvos degalinėse.

„Motyvacija piltis degalus mūsų šalies degalinėse, ypač jei jos yra pasienyje, tranzitinio transporto verslui mažėja. Šio verslo atstovai pasižiūri, kokios degalų kainos yra pas kaimynus, ir ten pildo bakus.  Tai ypatingai susiję su stambiuoju transportu, kuris gali degalų užpilti daugiau”, – sako ekonomistas.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, M. Dubnikovo teigimu, atsirado dar ir papildoma aplinkybė – pabrango nafta, todėl vartotojams teko susidurti su dvigubu efektu: tiek akcizų padidėjimu, tiek naftos kainos augimu. Visgi, jo nuomone, šalies gyventojai su tokiu kainų augimu yra pajėgūs susitvarkyti.

Apie kritusius pardavimus pasienio degalinėse kalba ir „Viada” generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius.

„Pardavimai pakito, ypač pasienyje įsikūrusiose degalinėse – pagal naujausius duomenis matome, kad jose apyvarta krito iki penkių kartų. Tai nestebina, nes apie grėsmes Lietuvos ekonomikai dėl akcizų kėlimo viešojoje erdvėje kalbėta jau praėjusių metų viduryje“, – sako „Viada“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis kritimas, anot  pašnekovo,  gali būti aiškinamas ne tik padidėjusiomis kainomis, tačiau ir pablogėjusia atmosfera, kurią skatina augantis gyventojų nerimas dėl padidėjusių išlaidų bei kainų skirtumas tarp Lietuvos ir kaimyninių valstybių.

„Be abejo, gyventojai mato, kad brangsta ne tik degalai, bet ir kitos prekės, todėl nenuostabu, kad yra ieškoma įvairiausių būdų sutaupyti“, – teigia pašnekovas.

REKLAMA

Akcizų mažėjimo tikėtis neverta

M. Dubnikovo teigimu, akcizų mažėjimo tikėtis būtų naivu, taigi nenuostabu, kad pasienio gyventojai dėl kainų skirtumo rinksis kaimyninių valstybių parduotuves.

„Susidarę kainų skirtumai abiejose sienos su Lenkija pusėse vers žmogų daryti papildomus veiksmus, kurių jis įprastai nedarytų, – gaišti laiką, važiuojant į kitą valstybę. Tai sudaro nepatogumų ir prisideda prie gerovės mažėjimo. Gyventojų įpročiai po truputį keisis, bus įsigyjami elektriniai automobiliai, tai ypač liečia didmiesčių gyventojus”, – aiškina ekonomistas.

REKLAMA

Pasak pašnekovo, skurdžiausiai gyvenantiems žmonėms, kurie turi automobilį, kainų pokytis tikrai sukels nepatogumų ir neprisidės prie jų gyvenimo kokybės.

„Viada“ vadovas teigia, jog džiugu, kad Vyriausybė atkreipė dėmesį į šią problemą, tačiau norint ją išspręsti, reikėtų imtis daugiau iniciatyvos.

„Vertiname, kad mūsų nuogąstavimai buvo išgirsti ir dėmesys šiai temai yra skiriamas. Akivaizdu, kad akcizų didinimas turės įtakos ekonomikai, ir tai neabejotinai yra svarbus klausimas. Vis dėlto, kelia nerimą, kad diskusijos dėl šio sprendimo galimų pasekmių prasidės tik po pirmojo pusmečio.

Žala tiek valstybės biudžetui, tiek gyventojų finansams jau yra patiriama, ir tai gali sukelti ilgalaikių pasekmių, kurias vėliau gali būti sunku ištaisyti. Tikime, kad bendromis pastangomis, verslo ir valdžios atstovams, kartu galima pasiekti subalansuotą ir efektyvų rezultatą“, – sako L. V. Karlavičius.

tv3.lt

O ko reikėjo tikėtis, kai vyriausybė nori žmogų nurenkti nuogai, pas žmogų prabunda savisaugos instinktas.
Padirbėjo konservai, pasistengė šutvė... Paliko bombikę...
neuzdirbs nei valstybe, nei verslas. Reikia skubiai brangint visuomenini transporta, apmokestint ne tik vaziavima gatvemis, bet ir dviraciu bei pesciuju takus apmokestint. Saligatvius irgi. Nemokami judejimo neturi likti.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų