Pavasarį išsikėlę tikslą, kad ne mažiau 95 proc. operacijų prasidėtų laiku (8:40 val.), šiandien ligoninės vadovybė jau raško vaisius – ne tik sutaupytus pinigus, tačiau ir sklandesnį darbuotojų darbą bei akivaizdžią naudą pacientams, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Visi nori pokyčių, bet niekas nenori keistis
Siekiant taupyti darbuotojų laiką ir didinti pacientų saugą dalyje ligoninės padalinių pradėti diegti „Lean“ vadybos metodai, kurių tikslas – panaikinti laiką, gaištamą blaškymuisi, priemonių ieškojimui, laukimui ar papildomiems procesams.
„Lean“ sistemos diegimo ligoninėje iniciatorė direktorė medicinai prof. Diana Žaliaduonytė pasakoja, kad metodų diegimo pradžia nelengva.
„Yra toks posakis: „Visi nori pokyčių, bet niekas nenori keistis.“ Jis puikiai iliustruoja žmonių reakciją susidūrus su naujais darbo principais. Kartais darbuotojai į „Lean“ žiūri kaip į papildomą veiklą ir baiminasi, kad darbų tik padaugės.
Papildomos veiklos būna pradžioje, kai metodas yra naujas ir reikia prie jo priprasti, bet ligoninės, tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje, šią vadybos sistemą renkasi būtent dėl naudos darbuotojams. Kai laikas nešvaistomas bereikalingam ieškojimui, blaškymuisi, laukimui, mažėja streso, konfliktų, didėja pacientų sauga“, – pranešime žiniasklaidai cituoja D. Žaliaduonytė.
Profesorės teigimu, objektyvus įrankis – „Lean“ sistema – leidžia su ligoninės personalu kalbėtis faktais, skaičiais, o ne emocijomis, lengviau didinti įsitraukimą ir kurti naują įprotį.
„Tos kasdien pastumdomos 10–15 minučių, atrodytų, menkniekis, bet per mėnesį dėl darbo grafikų prarasdavome 56 val. darbo laiko. Vėlgi skaičiuojant pinigais, tai sutaupyti 411 eurų, tačiau net ne tai svarbiausia. Laiku atėję ir laiku iš darbo išeinantys darbuotojai jaučiasi geriau, užtikrinčiau, gerėja darbo kultūra, emocinis lygis. Pacientai, tiksliai žinodami savo operacijos laiką, taip pat jaučiasi ramiau, nes jau vien operacijos faktas, sutikite, jiems kelia nerimą“, – pasakojo LSMU Kauno ligoninės direktorė medicinai.
D. Žaliaduonytė pabrėžia, kad „Lean“ nėra baigtinis procesas – tai nenutrūkstama veikla, kuriai būtinas nuolatinis tiek vadovų, tiek darbuotojų įsitraukimas.
Efektyvios vadybos praktikų ekspertas pataria, kaip uždirbti iš taupymo
Pokyčiai energetikos rinkoje ir augančios kai kurių produktų bei paslaugų kainos daugelį įmonių ir privačių asmenų privertė peržvelgti išlaidų eilutes. O tada – imtis vienokių ar kitokių taupymo strategijų.
Visgi norint, kad taupymas taptų įpročiu ir efektyvus resursų panaudojimas nesukeltų pasipriešinimo organizacijos viduje, bendrovės „Nortus“, kuri ir diegė pokyčius LSMU Kauno ligoninėje, vykdomasis vadovas Marius Skersys dalinasi sklandaus taupymo patarimais.
Uždirbti išleidžiant
Taupymas kaip ilgalaikis tikslas verčia kelti tokius klausimus – kaip esant toms pačioms sąnaudoms suteikti daugiau paslaugų? Kaip greičiau atlikti užduotį ir pagerinti jos kokybę? Kaip lanksčiai prisitaikyti prie darbo pikų? Kaip dirbant išvengti nereikalingų, vertės nekuriančių veiksmų?
„Būna, kad įmonės vadovas sako, patarkite, nes tiesiog nežinome, nuo ko pradėti, atrodo, jau susiveržėme diržus, bet išlaidos stabdo augimą. Yra normalu visko neišmanyti, tam ir esame mes. Kai organizacija įvardina iššūkius, mūsų konsultantai atlieka išsamią probleminių sričių analizę, parengia veiklos tobulinimo planą ir padeda pasiekti numatytų rezultatų“, – apie vertės kūrimo projektus pasakojo M. Skersys.
Natūralu, kad bet kuriai organizacijai viena svarbiausių temų yra investicijų grąža (ROI). Remiantis „Nortus“ klientų skaičiavimais, kiekvienas euras, kurį įmonės investuoja į veiklos tobulinimą, padeda sutaupyti arba uždirbti vidutiniškai 7,6 euro.