Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė Ieva. Kadangi pati automobilio nevairuoja, į Klaipėdą, kur gyvena jos tėvai, paprastai važiuoja traukiniu.
„Paprastai nusiperku bilietus iš anksto, kai tik nusprendžiu, kada važiuosiu pas tėvus. Tačiau šįkart paprasčiausiai pamiršau. Ir labai nustebau, kai antradienį neradau traukinio bilieto tuo metu, kai paprastai po darbo važiuoju“, – pasakojo skaitytoja.
Ji pasiguodė, kad vis dėlto pavyko nusipirkti brangesnį bilietą kitame traukinyje.
Kainos gali keistis
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė Kotryna Dzikaraitė pripažino, kad kai kuriais maršrutais nusipirkti bilietus kelionėms traukiniu nuo šio penktadienio iki pirmadienio jau neliko.
„Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ siekia užtikrinti tvarias, patogias ir saugias keliones traukiniais visiems keleiviams. Bendrovė visuomet ruošiasi ilgiesiems šventiniams savaitgaliams. Kaip ir kiekvienais metais, peržiūrėjome populiariausius maršrutus ir reisus, įvertinome turimas galimybes bei traukinių parko pajėgumus.
Atsižvelgiant į tai, ilgojo šventinio savaitgalio metu suplanuoti maksimalūs traukinių pajėgumai, t. y. padvigubinti traukinių sąstatai. Nuo šio ketvirtadienio iki pirmadienio maršrutu Vilnius-Šiauliai-Klaipėda-Vilnius kursuos maksimalaus leidžiamo dydžio traukinių sąstatai“, – komentavo K. Dzikaraitė.
Jos teigimu, palyginti su įprastomis dienomis, ilgojo savaitgalio metu į abi puses yra pasiruošta pervežti 3,3 tūkst. daugiau keleivių.
„Vietų skaičius traukinyje yra ribotas, be to minimame maršrute Vilnius-Šiauliai-Klaipėda-Vilnius bilietai parduodami su konkrečių sėdėjimo vietų rezervacija. Klientus visuomet kviečiame keliones planuoti iš anksto, ypač, jei ketinama vykti populiariausiais maršrutais.
Šventiniais savaitgaliais į populiariausius reisus bilietai neretai būna išpirkti dar savaitės viduryje“, – paaiškino įmonės atstovė, bet nepatikslino, kuriais dar maršrutais bilietai išpirkti, esą tai galima patiems pasitikrinti perkant bilietus internetu.
Anot jos, pastaraisiais metais reikšmingai kito bendrovės patiriamos sąnaudos: augo darbo užmokestis, traukinio priežiūros ir parangos kaštai, atsirado kitos veiklai vykdyti būtinos išlaidos, susijusios su COVID-19 prevencija.
„Šiuo metu analizuojama stipriai išaugusių energetinių išteklių kainų įtaka bendrovės veikloms rezultatams, sprendimai dėl bilietų kainų pokyčių bus priimami netrukus. Apie pokyčius visuomenė bus išsamiai informuojama juos patvirtinus“, – užsiminė K. Dzikaraitė.
Ji tikino, kad įmonė stengiasi pasiūlyti geriausias kainas, o dabar sieks pritraukti daugiau keleivių ir užtikrinti patogias keliones.
„LTG Link“ ir toliau tęs taikomą plačią kaininių pasiūlymų, t. y. nuolaidų ir lengvatų, klientams politiką, kuria kviečia naudotis visus keliaujančius traukiniais. Kaip ir iki šiol, teikdama keleivių vežimo paslaugas bendrovė sieks žmones skatinti rinktis tvaresnes keliones, auginti keliaujančių traukiniais skaičių ir investuoti į geresnes kiekvieno kliento patirtis,“ – pasakojo K. Dzikaraitė.
Pastebi srauto didėjimą
Tarpmiestinių pervežimų bendrovės „Busturas“ atstovai komentavo, kad pakilusios kuro kainos galėjo žmones paskatinti keliauti viešuoju transportu, o ne nuosavais automobiliais.
„Neženklus keleivių srauto didėjimas yra pastebimas, tačiau tam įtakos galėjo turėti ir pakilusios kuro kainos, kas galimai paskatino miestiečius rinktis ne asmenines transporto priemones, o viešąjį transportą“, – kalbėjo atstovai.
Jie teigė, kad yra tinkamos sąlygos iš Ukrainos pabėgusiems asmenimis, jie viešuoju transportu gali važiuoti nemokamai.
„Šiai dienai nuo karo baisybių pabėgę ukrainiečiai Šiaulių miesto viešuoju transportu gali važiuoti nemokamai. Kylančios kuro kainos didina įmonės sąnaudas, tačiau kol kas kainų miesto keleiviams keisti neketinama. Jei apie tai bus svarstoma, tai atitinkamus sprendimus priima Šiaulių miesto taryba“, – pasakojo atstovai.
Bendorvės „Kautra“ Marketingo vadovas Justinas Vadluga pastebėjo, kad keleivių skaičiaus kitimas tikriausiai nepriklausė dėl įvykių Ukrainoje.
„Karui Ukrainoje prasidėjus ryškaus padidėjimo tarpmiestinio reguliaraus susisiekimo maršrutuose nefiksuojame. Jeigu ir yra ne žymus pokytis, tai jis labiau susijęs su sezoniškumu, kalendoriniu pavasariu ir orais“, – teigė J. Vadluga.
Anot jo, kad šiuo metu didžiausias tikslas yra saugiai pargabenti bėgančius ukrainiečius, tai yra koordinuojama su paramos organizacijomis.
„Be vykdomų specialių reisų iš karo zonos, kuriuos koordinuojame su paramos Ukrainai organizacijomis, papildomų lengvatų Ukrainos piliečiams šiuo metu neteikiame, rūpinamės, kad nuo karo bėgantys žmonės saugiai pasiektų Lietuvą“, – pasakojo marketingo vadovas.
„Kautra” direktorius Linas Skardžiukas užsiminė, kad artimiausiu metu kainos turėtų išlikti tokios pačios, kokios buvo ir anksčiau.
„Manome, jog dalis asmeniniais automobiliais keliaujančių žmonių atsisuks į viešąjį transportą ir bent dalį jiems reikalingų kelionių rinksis autobusais. Vykstant karui ir keičiantis ekonominei situacijai, tikiu, kad anksčiau ar vėliau, kiekvienas žmogus pasvers savo biudžetą ir būtinuosius poreikius. Susisiekimas yra vienas iš jų, keldami kainas prarastume naujus keleivius, todėl bent trumpuoju laikotarpiu kainų kelti nežadame,“ – užbaigė L. Skardžiukas.