„Luminor“ banko sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas sako, kad pastarąsias kelias savaites bankų klientai susiduria su sukčių atakomis, kurių galutinis tikslas – išvilioti banko korteles ir jomis pasinaudoti.
„Gyventojams paskambina rusiškai šnekantys asmenys, kurie prisistato „Luminor“ arba kito banko atstovais. Jie įtikina gyventojus vienu iš kelių galimų atvejų – arba kad jų banko sąskaitos ar kitos paskyros neva yra naudojamos nusikaltėlių, arba kad jų mokėjimo kortelė nebegalioja ir ją reikia kuo skubiau atnaujinti, arba kitais panašiais būdais daro asmeniui spaudimą“, – sako L. Sadeckas.
Sukčiai siekia pasirodyti „gelbėtojais“ ir taip įgyti potencialių aukų pasitikėjimą, pavyzdžiui, įvardydami, kad tik vartotojas gali padėti tyrimui perduodamas savo konfidencialius duomenis ar net grynuosius pinigus tariamam teisėsaugos atstovui.
„Vėliau sukčiai reikalauja nurodyti gyvenamosios vietos adresą ir atsiunčia tariamus kurjerius vartotojų mokėjimo kortelių su PIN kodais surinkimui. Tuomet į namus atvykusiems sukčiams gyventojai atiduoda savo banko kortelę ir PIN kodą, o po savaitės negavę naujos mokėjimo kortelės skambina į banką ir klausia, kur ši užstrigo“, – teigia L. Sadeckas.
Gavę mokėjimo korteles su PIN kodais, sukčiai išgrynina visas gyventojo sąskaitoje esančias lėšas, taip pat kartais naudoja sąskaitas iš kitų aukų sukčiavimo būdu gautoms lėšoms pervesti ir jas taip pat išgrynina per turimą kortelę.
„Kaip ir su bet kokiu kita sukčiavimo schema, svarbu prisiminti, kad bankai, policija ar kitos institucijos neturi teisės prašyti ir neprašo atsiųsti kortelių su PIN kodais. Bet kokią, net ir mažiausią įtarimą keliančią situaciją vertinkite kritiškai, nevykdykite sukčių nurodymų, informuokite savo banką apie bandymus išvilioti pinigus ir kreipkitės į policiją portale „ePolicija“, paskambinę 112 ar atvykę į artimiausią policijos komisariatą“, – primena L. Sadeckas.