„Bandomasis traukinys šiuo metu jau yra pakrautas Ukrainoje ir yra Lenkijos pusėje“, – BNS teigė krovinių vežimo įmonės „LTG Cargo“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.
Pasak LTG atstovo Manto Dubausko, šiuo metu tvarkomi su kelione susiję formalumai – juos atlikus traukinys pajudės iš Lenkijos.
LTG atstovų teigimu, traukinys į Lietuvą gabens įvairias prekes, tačiau jų neįvardijo, taip pat negalėjo pasakyti, kada traukinys atvyks į Lietuvą.
Skelbta, kad maždaug 15-os platformų bandomasis traukinys iš Ukrainos per Lenkiją iki Kauno intermodalinio terminalo turėtų atvežti 50 konteinerių su įvairiomis prekėmis. Jei maršrutas pasiteisintų, vėliau juo bus gabenami Ukrainos grūdai.
Pasak M. Dubausko, iš Ukrainos į Klaipėdos uostą važiuoja ir kitas – Lenkijos geležinkelių įmonės „Lotos kolej“ traukinys, kurį Lietuvoje perims LTG.
Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas sako, kad iš Ukrainos į Klaipėdą atvyksta bandomieji grūdų ir skystų trąšų kroviniai, kurie Klaipėdą turėtų pasiekti kitos savaitės pradžioje.
„Atvyksta grūdai ir KAS (karbamido ir amonio salietros – BNS) skystosios trąšos – du kroviniai, kurių bandomosios partijos pajuda į mūsų pusę. Nuo pakrovimo per savaitę į Klaipėdą turėtų atvykti, gal kitos savaitės pradžioje“, – BNS sakė jis.
Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau teigė, jog Klaipėdos uostas – neskaičiuojant Birių krovinių terminalo – yra pajėgus pakrauti apie 8 mln. tonų grūdų, tačiau per Lenkiją dėl infrastruktūros ribojimų šiuo metu į Lietuvą per metus įmanoma atvežti tik 1-1,5 mln. tonų Ukrainos grūdų.