Bendrovės vadovas Nerijus Gužauskas BNS sakė, kad pardavimai jau 2022 metų pabaigoje krito dėl sumažėjusios perkamosios galios pagrindinėse rinkose – Vokietijoje ir Olandijoje, dviračių prekyba ten nepagyvėjo ir dėl šalto pavasario.
„Tas kritimas tikrai pastebimas, viena iš priežasčių, be jokios abejonės, yra išaugusios energetikos kainos, ženkliai padidėjusios palūkanos, kurios tikrai ženkliai įtakojo, bent jau Vakarų Europoje, pirkėjų įpročius, kas turbūt ir lėmė tą sumažėjimą ketvirtame ketvirtyje. Prie viso to šiemet Vokietijoje ir Olandijoje buvo neįprastai šaltas ir lietingas pavasaris, tai neprisidėjo prie rezultatų“, – kalbėjo N. Gužauskas.
Pasak jo, naujų aukštos pridėtinės vertės dviračių gamykla šiuo metu nekuria, koncentuojamasi į pernai pradėtą elektrinių krovininių dviračių gamybą ir prekybą.
„Mes tik praėjusių metų pabaigoje startavome su krovininių dviračių gamyba, jie yra tikrai verte brangesni nei įprasti dviračiai, jie taip pat elektriniai. Čia ir akcentuojamės (tęsiame pradėtus darbus)“, – BNS sakė N. Gužauskas.
Iš viso pernai parduota 345 tūkst. dviračių, arba 2,4 proc. daugiau nei 2021 metais. „Baltik vairas“ šiemet numato pagaminti apie 310 tūkst. dviračių, o rinkos atsigavimą prognozuoja 2024-aisiais, todėl šiemet stengsis išlaikyti gamybos pajėgumus, rašoma Registrų centrui pateiktose ataskaitose.
N. Gužauskas sako, kad gamykla šių metų tikslus turėtų pasiekti, o rinkos atsigavimo tikimasi po metų.
„Kol kas pagrindų manyti, kad to nepavyks pasiekti, nėra (...) Rinka turėtų stabilizuotis, bet manome, kad tai greičiausiai bus tik 2024 metų antroje pusėje“, – BNS sakė Šiaulių įmonės vadovas.
Bendrovė pernai gavo 184,8 mln. eurų pajamų – 37 proc. daugiau nei 2021-aisiais, kai jos siekė 134,8 mln. eurų. Šiemet įmonė planuoja dar didesnę – 192 mln. eurų apyvartą.
Pardavimų augimą 2022-aisiais lėmė brangesni, aukštesnio lygio elektriniai dviračiai, rašoma ataskaitoje.
„Bendrovės vadovybė vertina, kad dėl itin žemų 2022 metų ketvirto ketvirčio pardavimų mažmeninėje rinkoje naujų dviračių paklausa 2023 metais, tikėtina, bus laikinai sumažėjusi (...) Pardavimo pajamos dėl bendro kainų augimo ir brangesnių gaminamų modelių turėtų augti“, – teigia „Baltik vairas“.
Pernai įmonė uždirbo 3,5 mln. eurų grynojo pelno – 45 proc. mažiau nei 2021 metais (6,4 mln. eurų).
Įmonėje, „Sodros“ duomenimis, šiuo metu dirba 570 darbuotojų, prieš metus jų buvo 660.
97,95 proc. įmonės akcijų priklauso „Baltic Bicycle Trade“, kurią kontroliuoja Liuksemburge registruota „KJK Sports“.