Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) narių atstovai nuo antradienio iki spalio 7 dienos renkasi JT agentūros būstinėje Monrealyje į 41-ąją kas trejus metus vykstančią asamblėją.
Asamblėjoje ketinama peržiūrėti organizacijos simbolinį „ilgalaikį tikslą“ – iki amžiaus vidurio sumažinti grynąjį aviacijos sektoriaus išmetamųjų teršalų kiekį.
Pasiūlymas gali būti patvirtintas tik balsų dauguma, kuri neatrodo užtikrinta diplomatinio sąstingio ir energetikos krizės fone.
Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) generalinis direktorius Willie'is Walshas antradienį pareiškė, kad jei asamblėja neprisiims šio įsipareigojimo, tai būtų pramonės „žlugimas“.
„Manau, kad turime būti realistai, kad dabartinėje aplinkoje, jeigu ICAO nepavyks susitarti dėl ilgalaikio tikslo pasiekti nulines emisijas 2050 metais, tai bus didžiulis nusivylimas“, – teigė W. Walshas.
IATA atstovauja 290 oro linijų bendrovių, arba maždaug 83 proc. viso pasaulinio oro eismo.
Nulinių emisijų tikslas yra dalis pastangų apriboti pasaulinės temperatūros kilimą iki 1,5 laipsnio pagal Celsijų, palyginti su ikipramoniniu lygiu.
„Manau, kad to nepadarius, ši asamblėja bus vertinama kaip nesėkminga“, – perspėjo W. Walshas, pripažindamas, kad pramonės laukia„reikšmingas ir ambicingas tikslas“.
Jis paragino ICAO paskatinti vyriausybes ir reguliavimo institucijas ir „susitarti dėl ilgalaikio tikslo dėl nulinių emisijų iki 2050-ųjų“.
Pabrėždamas perėjimą prie tvaraus aviacinio kuro kaip „pagrindinį variklį siekiant mūsų tikslų“, W. Walshas paragino vyriausybes imtis priemonių paskatinti tokio kuro gamybą.
Tvarus kuras gali sumažinti anglies dioksido emisijas apie 80 proc., palyginti su žibalu, gaunamu iš iškastinio kuro, tačiau iki šiol jis sudaro nedidelę aviacinio kuro dalį dėl vis dar ribotų gamybos pajėgumų.