Jie pabrėžia, kad iš mados išeina burbulai, o juos keičia figūrėlės, ypač susijusios su Kalėdomis, namų jaukumu. Prekybos tinklų atstovai šiuos žaisliukus sieja su sentimentais praeičiai, kai panašūs žaisliukai puošė eglutes tėvų ar senelių namuose.
„Maximos“ atstovė sako, kad žaisliukų pardavimai šiemet bus didesni nei pernai, nes vienas pirkėjas lapkritį nupirko vidutiniškai 13 žaisliukų ir skyrė jiems 13 proc. daugiau lėšų nei pernai.
„Šiuo metu stebime dvigubai išaugusius jų pardavimus, palyginus su pernai tuo pačiu laikotarpiu. Manome, kad šiemet kalėdinių žaisliukų gyventojai įsigys daugiau“, – BNS sakė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Norfos“ atstovas Darius Ryliškis teigia, kad pirkėjai daugiau uždirba ir įsigis daugiau eglutės papuošalų, nes jų perkamoji galia auga.
„Pardavimai panašūs, bet visada yra šioks toks augimas. Pas žmones daugėja pinigų ir jie nuperka visko daugiau, renkasi kokybiškesnius, gražesnius dalykus“, – BNS teigė jis.
Žaisliukus perka ir įmonės, ir žmonės puošti egles kiemuose
Internetu žaisliukais septintus metus prekiaujantis individualios įmonės savininkas Tautvydas Šumskas tvirtino, kad kainas šiemet pakėlė 7-20 proc. ir planuoja ne mažiau kaip trečdaliu didesnius pardavimus.
„Pernai pritrūkome. Paklausa buvo milžiniška. Šiemet atsivežėme ne tik iš Kinijos, bet ir Turkijos, Lenkijos ir antra tiek daugiau nei pernai. Tikimės, kad liks iki 10 proc., nes turime labai daug užsakymų iš staigų, įmonių“, – teigė žaisliukų pardavėjas.
„Vis tiek kažkiek pigiau siūlome negu prekybos centrai, tik tokie stikliniai nameliai su atsidarančiais langeliais, pro kuriuos galima įstatyti specialiai pridėtas žvakutes, tie patys brangiausi, po 30 eurų“, – pridūrė jis.
T. Šumsko teigimu, šiemet iš Kinijos jis atsigabeno daugiau nedūžtančių plastikinių burbulų eglutes puošti lauke.
„Per pandemiją atsirado poreikis, nes žmonės egles puošė savo kiemuose ir ten sutikę Naujus metus, o ne kambaryje, skirstėsi kiekvieni į savo namus“, – pabrėžė T. Šumskas.
Burbulus keičia daiktus atvaizduojantys žaisliukui
I. Trakimaitės-Šeškuvienės teigimu, „Maximoje“ yra komplektas su žaisliukais, kurių užtenka papuošti visą eglutę.
„Stebime tendenciją, kad pirkėjai mieliau įsigyja ne burbulus, o ieško išskirtinių akcentų ir perka įvairiausių formų pavienius žaisliukus – figūrėles. (...) Matyt, šios žaislinės figūrėlės sukėlė sentimentus ir pirkėjus sugrąžino į laikus, kai panašūs žaislai puošė tėvų ar senelių namuose stovinčias egles“, – svarstė „Maximos“ atstovė.
Pasak jos, pirkėjai žaisliukų kolekciją taip pat gali papildyti ne tik modernią prabangą įkūnijančiais – juodos, rudos ir žalsvų atspalvių, bet ir tvariais – popieriniais įvairių formų žaisliukais.
„Iki“ nurodė, kad žaisliukų kainos šiemet bus „tokios pačios“ kaip ir pernai, o vyraujančios pastelinės kalėdinių žaisliukų spalvos ir formos primena senuosius.
Pasak Vaidos Budrienės, tradicinių burbulų pirkimai išsikvėpė, nes nemažai žmonių renkasi daiktus atvaizduojančius žaisliukus – mašinėles, Kalėdų senius ir kitus.
Jai pritaria „Lidl Lietuva“ atstovė Lina Skersytė pabrėždama, kad paklausą turi figūrėlių žaisliukai – varpeliai, žvaigždutės, sniego seniai, kalėdinių saldainių lazdelės.
„Rimi“ greta klasikinių burbulų irgi siūlo įvairių figūrėlių, medinių ar šiaudinių žaisliukų, kurie, anot įmonės atstovės Eglės Krasauskienės, galbūt kaip kam primena vaikystę. Ji pabrėžė, kad pirkėjai vis dažniau renkasi medinius eglutės papuošimus.