• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reikėtų apie 5,4 mlrd. eurų, o dar 300 mln. eurų pareikalautų blogos būklės tiltų remontas.

1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reikėtų apie 5,4 mlrd. eurų, o dar 300 mln. eurų pareikalautų blogos būklės tiltų remontas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas praėjusiais metais priartėjo prie beveik 1 mlrd. eurų, tačiau tai nepadėjo apgręžti tolesnio kelių būklės šalyje blogėjimo – taip rodo preliminarūs praėjusių metų vertinimo duomenys“, – trečiadienį Kelių forume kalbėjo M. Švaikauskas.

REKLAMA

„Jeigu nebus surastas būdas, kaip užtikrinti stabilų ir adekvatų finansavimą keliams, 2035 metais blogos būklės tiltų skaičius gali priartėti prie 200, o normų neatitinkančios kelio dangos dalis išaugti iki 50 proc. (2024 m. rodiklis siekė 38,3 proc. – ELTA)”, – įspėjo jis.

REKLAMA
REKLAMA

M. Švaikauskas tikisi, kad šiemet faktinis finansavimas keliams metų gale bus didesnis nei 800 mln. eurų, kurie yra prognozuojami šiandien. Jo teigimu, tai leistų tęsti strateginių transporto jungčių statybos darbus, įgyvendinti karinio mobilumo projektus bei deramai prižiūrėti likusį kelių tinklą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tikimės, kad per šiuos metus politinė valdžia sukurs tvarų kelių finansavimo modelį, kuris garantuotų stabilų sektoriaus finansavimą, leidžiantį ne tik efektyviai vykdyti darbus, bet ir juos planuoti, palengvinti galimybes verslui planuoti savąsias investicijas į techniką ir kitus resursus“, – sakė jis.

REKLAMA

„Via Lietuva“ vadovo teigimu, šie metai bus skirti naujos šalies kelių strategijos kūrimui. Tarp planuojamų darbų – kelių fondo sukūrimas, kelių infrastruktūros įveiklinimas, pajamų generavimas už teikiamas paslaugas, surinktas lėšas tiesiogiai nukreipiant į šalies kelių infrastruktūros gerinimą ir plėtrą.

REKLAMA

„Taikant naują finansavimo modelį, Lietuvoje būtų pasiektas esminis pokytis planuojant, finansuojant bei įgyvendinant kelių infrastruktūros projektus. Būtent šie metai gali būti tas laikas, kai bendromis pastangomis pasieksime pokyčių“, – pažymėjo jis.

M. Švaikauskas taip pat pristatė „Via Lietuva” atliktą naujosios Vyriausybės programos kelių srityje finansinį įvertį. Organizacija skaičiuoja, kad per keturis metus suremontuoti 105 tiltus, rekonstruoti Kaunas-Prienai-Alytus kelią ir sustabdyti tolesnę kelių tinklo degradaciją bei atlikti kitus programos įgyvendinimo plane numatomus darbus reikės apie 3,6 mlrd. eurų iki 2028 m., arba po maždaug 900 mln. eurų kasmet. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 tūkst. km pėsčiųjų ir dviračių takų. 

ELTA primena, kad premjero Gintauto Palucko Vyriausybės programoje žadama įkurti kelių fondą, surinkti daugiau lėšų kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) bei skirti didesnį dėmesį tiltų ir viadukų remontui.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų