Atstovai pranešė, kad nauji traukiniai bus lengvai atpažįstami, nes jų dizainas buvo kuriamas išlaikant ir tęstinumą su visu traukinių parku.
Vis tik šiuo metu pagal užsakymą gaminami traukiniai bus labiau draugiški aplinkai, atitiks itin aukštus kokybės ir komforto reikalavimus, be to, bus varomi žaliąja elektros energija.
Bus lengviau įlipti ir judėti ne tik keleiviams su negalia
„Naujuosius traukinius pradėsime testuoti jau kitais metais, keleiviai juos išbandyti galės 2026 metais. Tai bus didžiulis LTG grupės atsinaujinimas ir mūsų investicija ne tik į dar tvaresnį judėjimą traukiniais Lietuvoje, bet ir dar geresnes bei patogesnes sąlygas keleiviams.
Komanda su projektuotojais apgalvojo daugybę detalių: traukinys bus ne tik modernus, kuriant jį įvertinti ir įvairių socialinių grupių poreikiai“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Naujieji traukiniai dėl techninių parametrų bus greitesni ir gerokai komfortiškesni: į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais ar turintiems judėjimo negalią.
Be to, judėti jiems bus patogu ir pačiame traukinio viduje, kadangi prieš mėnesį patvirtintas traukinių interjeras buvo projektuotas vadovaujantis lankstaus ir universalaus dizaino principais.
Traukiniuose bus įrengtos vietos keleiviams su judėjimo negalia, kad būtų patogu keliauti savo vežimėlyje arba persėsti į traukinio sėdėjimo vietą, kurios bus prie patogių stacionarių stalų, o šalia bus vietos lydintiems asmenimis.
Išskirtinumas lyginant su kitais traukiniais – žmonių su judėjimo negalia vietos bus integruotos į bendrą saloną, t. y. nebus atskirtos nuo kitų keleivių.
Salono išplanavimas taip pat buvo aptartas ir su žmonių su judėjimo negalia organizacijų atstovais.
Patogiau keliauti traukiniais jau netrukus galės ir sunkiau vaikštantys žmonės – tarp vagonų nebus laiptų, kurie yra įprasti žemagrindžiuose traukiniuose.
Patogiau keliauti bus ir dviračių mėgėjams: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys galės talpinti net iki 30 dviračių.
Užkandžių savitarna ir patogumai dirbantiems
Daugelis traukiniautojų kelionėje dirba, tad prie kiekvienos ergonominės sėdėjimo vietos numatytos rozetės, individualus apšvietimas, kompiuteriui pasidėti tinkami staliukai, o ir pačios sėdynės turės patogius reguliuojamus atlošus.
Traukiniuose bus įrengtos „Bistro zonos“ arba kavos ir užkandžių savitarnos zonos.
„Pildome visos LTG įmonių grupės įsipareigojimą prisidėti prie tvaraus transporto sistemos plėtros Lietuvoje, naujų traukinių įsigijimas yra ilgai lauktas reikšmingas žingsnis švarios ir tvarios transporto ateities link.
Šis pokytis garantuos naują, patogesnę kelionių kultūrą ir patirtį, tad tikimės, kad tvarias keliones įvertins dar daugiau mūsų šalies gyventojų ir svečių“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Naujieji traukiniai nuo 2026 metų kursuos populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais.
Baterijomis varomi traukiniai kursuos maršrutais, kurių artimiausiu metu neplanuojama pilnai elektrifikuoti.
Pirkimo sutartis numato, kad „LTG Link“, pirkdama naujus traukinius, taip pat įsigijo ir traukinių techninės pagalbos paslaugas itin ilgam laikotarpiui – iki pat 2037 metų.
Tarp numatytų paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, būtinųjų neplaninių dalių rezervas ir konsultacijos naujų traukinių eksploatavimo bei jų priežiūros klausimais.
Bendrovė patikino, kad jau buvo patvirtintas Šveicarijos traukinių gamintojo „Stadler“ specialiai Lietuvai skirtų traukinių išorės dizainas.
Esą naujieji traukiniai išsiskirs ryškių ir veržlių spalvų akcentais, kurie atspindi jau atpažįstamą „LTG Link“ identitetą, siūlantį tvarų darnaus judumo būdą ir įsimenančią patirtį, kuri įprastą važiavimą paverčia kelione.