• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos premjeras Andrius Kubilius pareiškė, kad Lietuva planuoja statyti LNG terminalą, o ir planai statyti atominę elektrinę nėra pamiršti. Interviu su premjeru išspausdino dienraštis „Aripaev“.

REKLAMA
REKLAMA

- Lietuva nesuinteresuota Baltijos šalių projektu statyti bendrą terminalą?

- Iki 2014 metų mes planuojame pastatyti nedidelį terminalą Klaipėdoje. Jis būtų įrengtas laive. Tačiau jis galės dirbti tik esant atvirai dujų rinkai, kai bus užtikrintas priėjimas prie dujotiekio, šiuo metu priklausančio Lietuvos kompanijai, kuri, savo ruožtu, priklauso „Gazprom“. Mūsų santykiai su „Gazprom“ šiuo metu yra labai įtempti.

REKLAMA

- Ar Jūs pasirengę dalyvauti didelio terminalo statybos projekte, jeigu jis bus Estijoje ar Latvijoje?

- Mes susitarėme, kad kiekviena šalis išanalizuos investicijų atsiperkamumą. Tuomet pažiūrėsime, kokios regioninės infrastruktūros mums reikia. Mes norime sukurti realiai veikiančią bendrą dujų rinką.

REKLAMA
REKLAMA

- Kada tyrimai bus baigti?

- Latvija juo užbaigs birželio mėnesį, Estija – spalio. Estija taip pat pamėgins įtraukti į projektą ir Suomiją.

- Ar Suomija gali tuo susidomėti?

- Jeigu aš teisingai supratau premjerą Andrusą Ansipą, tai taip.

- Lietuva toliau už visus pasistūmėjo su dujų tinklo atskyrimu. Ar Lietuvos patirtis šioje srityje gali pasitarnauti Estijai ir Latvijai?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- „Gazprom“ buvo prieš tinklo atskyrimą. Mes net paprašėme svarstymuose dalyvauti Europos Komisiją, kuri Rusijai paaiškino, kad netgi Baltijos rinkose, kur „Gazprom“ iki šiol buvo monopolininkė, ateityje teks dirbti konkurencijos sąlygomis.

REKLAMA

Mes taip pat kreipėmės pagalbos į ES Konkurencijos departamentą, kai „Gazprom“ pranešė apie dujų kainos padidinimą 15 procentų.

Mūsų patarimas: pasitelkite deryboms su „Gazprom“ Europos Komisiją.

- Kokia situacija su atominės elektrinės statybos projektu? Kodėl pasitraukė strateginis investuotojas?

REKLAMA

- Mums korėjiečių firmos atsisakymas buvo netikėtas. Jie tai paaiškino technologinėmis problemomis. Šiuo metu vyksta derybos su kitais strateginiais investuotojais ir, tikiuosi, jos pasibaigs greitai ir sėkmingai. Pagalius į ratus mums kaišioja du Rusijos projektai Kaliningrade ir Baltarusijoje. Nežinau, ar jie bus sėkmingai pabaigti. Mes planuojame elektrinės statybą pradėti 2013–2014 metais, o jos eksploataciją – jau 2020 m.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Estija ir Latvija taip pat kažkada norėjo prisijungti prie atominės elektrinės statybos Lietuvoje...

Jos ir dabar dalyvauja. Taip pat ir Lenkija.

- Ką Jūs manote apie Estijos planą statyti savo atominę elektrinę?

- Kodėl gi ne? Jeigu būtų statoma toje vietoje, kur jau yra sukurta infrastruktūra, galima sutaupyti 30 procentų.

- Ką Lietuva galvoja apie Rail Baltica?

Laikas pradėti statybą. Pradėsime nuo mažiau ambicingų planų ir pirmiausia sutvarkysime jau esamą geležinkelį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų