Dauguma „startup‘ų“ žlunga, nes vien tik turėti gerą idėja neužtenka norint būti sėkmingu. Prisidėjęs prie daugiau nei 2 tūkst. „startup‘ų“ kūrimo ir rinkodaros, buvęs „StartEngine“ mentoriumi, „startup‘ų“ akceleratoriumi ir įkūręs keletą kompanijų pats, Ilya Pozinas dalijasi patirtimi, kodėl „startup‘ams“ sekasi ar ne. Jis pateikia aštuonias priežastis, kodėl taip gali nutikti, net jei turite gerą idėja.
1. Nepasiduokite. Kai girdite kalbas apie verslo sėkmės istorijas, paprastai pabrėžiama kad jo įkūrėjai niekuomet nepasidavė. Jie buvo visiškai atsidavę savo idėjai ir neleido kliūtims kelyje jų sulėtinti ar sustabdyti. Tamprumo jausmas gali būti pats svarbiausias sėkmės aspektas. Iš pradžių galite sulaukti daug neigiamų atsakymų, tačiau skindamiesi kelią toliau, suprasite skirtumą tarp sėkmės ir žlugimo.
2. Vien tik idėjos yra bevertės. Pačios idėjos nesukuria sėkmingų „startup‘ų“. Yra galimybė, jog jei turite jam idėją, kas nors kitas taip pat yra apie tai pagalvojęs. Taigi pačios idėjos nėra daug vertos – svarbiausia žmonės, kurie už jų stovi ir kaip atsidavę jie įgyvendina savo viziją.
3. Perkrovimas. Mažai „startup‘ų“ susikoncentruoja ties perspektyvių produktų kūrimu. Šie produktai yra lengvai suprantami nuo pat pradžių. Dauguma „startup‘ų“ kurėjų mano, kad daug funkcijų jų produktą padarys išskirtiniu, tačiau tam reikia gerokai daugiau laiko ir pinigų. Kaip pavyzdį galima pateikti „Facebook“. Iš pradžių pristatę socialinį tinklą, jie neplėtojo papildomų funkcijų, tad vartotojams jį prisijaukinti buvo lengviau. Per daug „startup‘ų“ susikoncentruoja ties funkcijų plėtojimu, vietoje to, kad orientuotųsi į naudojimo paprastumą.
4. Neplanuojama rinkodara ir vartotojų pritraukimo galimybės. Plačiai žinoma verslo teorija byloja: „Jei sukursi, jie ateis“. Ir ji negali būti labiau neteisinga. I.Pozino kompanija padeda savo klientams pritraukti vartotojų ir kurti rinkodaros strategijas.
„Daugelis „startup‘ų“ kūrėjų koncentruojasi ties laiku ir pinigais produktui, jo pristatymu, kad visiškai pamiršta parengti strategiją ar skirti biudžetą klientams pritraukti bei savo produkto rinkodarai. Tai tiesiog būtina, jei kūrėjai nori pamatyti žmones besinaudojančius jų produktu“, - sako jis.
5. Mentoriai. Atmesti nekonstruktyvią kritiką dažnai yra teisingas sprendimas. Tačiau gerokai daugiau žalos gali atnešti nepaisymas patarimų, kuriuos gali duoti patyrę žmonės. Reikia būti atviram idėjoms, kai eina kalba apie labiau patyrusius antreprenerius ir pasistengti tinkamai suprasti, ar tai gali pakeisti jūsų veiklos kryptį, ar ne.
6. Platus tinklas. Jei jūsų tikslinė auditorija yra pernelyg didelė, idėja neišgyvens ilgai. Geriausi „startup‘ai“ randa savo nišą taip pat kaip ir mažą auditoriją, kuri palengvina rinkodarą ir, žinoma, ją atpigina. Pavyzdžiui, galbūt nusprendėte sukurti produktą rašytojams. Įsivaizduokite, kaip reikės pasiekti visus rašytojus šalyje. Tai didžiulis iššūkis. Tačiau jei sumažinsite auditoriją iki tam tikro geografinio vieneto, pavyzdžiui, miesto, taip pat pasirinksite juos jungiantį bruoža, tarkime poeziją, bus gerokai lengviau pasiekti užsibrėžtus rinkodaros tikslus.
7. Netinkama komanda. Kita svarbi priežastis, kodėl žlunga „startup‘ai“ – jų kūrėjai pasitelkia netinkamus partnerius. Jei norite sėkmingo „starup‘o“, turite rasti partnerius, kurie būtų panašaus lygio kaip jūs, tik kitose srityse. Pavyzdžiui, jūs gerai plėtojate idėjas, tad susiraskite vykdytoją. Jūsų partneriai turėtų taip pat kompensuoti tai, ko trūksta verslo pradžiai. Juk pora vyrukų su geromis idėjomis daug nenuveiks. Taip pat jūsų partneriai turėtų sutikti su jūsų tikslais ir būti ne mažiau užsidegę idėja nei jūs pats.
8. Neteisingų problemų sprendimas. Natūralu, kad antrepreneriai yra technologijų priešakyje – jie naudoja naujausius prietaisus, aplikacijas ir tinklalapius. Dar kitaip jie vadinami inovatoriais ir dažniausiai turi minčių sukurti verslą, kuris palengvintų jų gyvenimą. Tačiau realiame pasaulyje jūsų verslas yra niekas iki tol, kol nepasiekėte daugumos. Pavyzdžiui, dažnai susiduriame antreprenerių, kurie tiki jog „Craigslist“ yra labai prastas ir turi idėjų jį patobulinti. Tačiau jo sėkmė būtent priklauso nuo to, kad jis yra labai paprastas. Jis nepasikeitė nuo sukūrimo, tačiau pasiekia daugumą – ten ir yra pinigai. Jis paprastas, greitas, lengva juo naudotis. Taigi daugelis antreprenerių iš tiesų kartais nesupranta, kad jų idėja yra aktuali tik mažai tikslinei auditorijai ir nebus įdomi daugeliui.