Netrukus paaiškėjo ir priežastis, dėl kurios šie degalai pardavinėjami taip brangiai. Tiesa, didelę kainą žadama sumažinti.
Nesako, kiek kainą sumažins
„Neste Lietuva“ informavo, kad brangus dyzelinas, gaminamas iš 100 proc. tvariai gaunamų atsinaujinančių žaliavų.
Iki šiol jis kainavo 2,99 euro už litrą, tačiau bendrovė skelbia, kad nuo šiol kaina esą bus žymiai mažesnė.
Vis dėlto „Neste Lietuva“ atstovai portalui tv3.lt neatskleidė, kokia bus nauja brangaus dyzelino kaina ar kiek ji sumažės palyginti su dabartine.
Pasak „Neste Lietuva“ generalinės direktorės Julijos Matisonės, įprastai aukštesnę degalų iš atsinaujinančių žaliavų kainą lemia reikalavimus atitinkančių žaliavų perdirbimo kiekiai, pasiūla, gabenimo infrastruktūra bei brangesnis gamybos procesas.
Tikisi, kad pirks daugiau pirkėjų
„Mažiau taršios degalų alternatyvos yra transporto sektoriaus ateitis, juolab, kad per artimiausius šešerius metus ši rinka turėtų augti bene trečdaliu.
Tikimės, jog supanašėjus dyzelino iš naftos ir alternatyvių degalų kainoms, dar daugiau vairuotojų turės galimybę rinktis degalus iš atsinaujinančių išteklių bei taip prisidėti prie aplinkai draugiškesnio vartojimo“, – pranešime žiniasklaidai cituojama J. Matisonė.
Brangus dyzelinas esą gaminamas iš tokių žaliavų, kaip panaudotas kepimo aliejus ir gyvūniniai riebalai iš maisto pramonės atliekų.
„Siekiame mažiau taršią dyzelino alternatyvą padaryti prieinamą kuo platesniam klientų ratui. Todėl degalinių plėtrą pradėsime jau pavasario pradžioje“, – teigė direktorė.
Lietuvos energetikos agentūra skaičiuoja, kad praėjusią savaitę dyzelinas Lietuvoje vidutiniškai kainavo 1,51 Eur/l, o vidutinė benzino kaina siekė 1,42 Eur/l.
1,13 mln. arba maždaug 2/3 visų lengvųjų automobilių Lietuvoje yra varomi dyzelinu. Benzininių automobilių yra 390 tūkst., o varomų vien tik elektra – 11,5 tūkst., rodo „Regitros“ duomenys.