Toks raginimas prisidėjo prie gausios kritikos dėl plastikinių butelių kiekio Paryžiaus olimpinėse žaidynėse.
Paryžiaus olimpiados renginiuose gausu „Coca‑Cola" gaminamų gazuotų gaiviųjų gėrimų reklamų. Bendrovė olimpiadą remia nuo 1928-ųjų.
Tačiau šie gėrimai, kuriuose gausu cukraus, „turi mažai arba apskritai neturi maistinės vertės“, o tokių sveikatai nepalankių produktų reklamos neturėtų būti sporto renginiuose, sako tarptautinės sveikatos grupės „Vital Strategies“ ekspertės Trish Cotter (Triš Koter) bei Sandra Mullin.
Anot jų, cukrumi saldinti gėrimai yra daugybės rimtų sveikatos problemų „esminis veiksnys“.
Visame pasaulyje žmonės susiduria su tokiomis problemomis kaip nutukimas, diabetas, aukštas kraujo spaudimas ir širdies ligos, parašė ekspertės komentare žurnalui „BMJ Global Health“.
Be to, „Coca-Cola“ produktai prisideda prie taršos plastiku, šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų, milžiniško kiekio vandens sunaudojimo, priduriama straipsnyje.
„Toliau bendradarbiaudamas su „Coca-Cola“ olimpinis judėjimas rizikuoja prisidėti prie intensyvėjančios prastos mitybos pasaulinės epidemijos, aplinkos būklės blogėjimo ir klimato kaitos“, – tvirtina autorės.
„Atėjo metas Tarptautiniam olimpiniam komitetui (TOK) nutraukti ryšius su „Coca-Cola“ sportininkų, žiūrovų ir planetos labui“, – priduriama straipsnyje.
„Coca-Cola“ pareiškime pažymėjo, kad Paryžiaus žaidynėse taip pat siūlo vandens, arbatos, kavos ir sulčių.
„Būdami visų gėrimų kompanija, remiame rekomendacijas riboti pridėtinio cukraus kiekį iki 10 proc. dienos kalorijų ir nuolat keičiame savo produktų asortimentą, mažindami pridėtinio cukraus kiekį ir pristatydami naujoviškus produktus, kad jie atitiktų besikeičiančius vartotojų skonius“, – teigė ji.
„Atsakingas požiūris“
Tuo metu TOK gynė savo partnerystę su bendrove.
„Mes nepaprastai didžiuojamės beveik 100 metų trunkančia partneryste su „The Coca-Cola Company“, – kasdienėje spaudos konferencijoje sakė TOK televizijos ir rinkodaros tarnybų vykdomoji direktorė Anne-Sophie Voumard.
„Žvelgiant iš TOK perspektyvos, „Coca Cola“ atsakingai remia sportininkų šeimas, sirgalius ir neatsiejamai prisideda prie žaidynių įgyvendinimo“, – sakė ji.
2020 metais JAV gaiviųjų gėrimų gamintoja pasirašė Olimpinių žaidynių rėmimo pratęsimo susitarimą, kurio vertė, kaip pranešama, siekia 3 mlrd. dolerių.
Partnerystė truks bent iki 2032-ųjų.
T. Cotter ir S. Mullin pažymėjo, kad praėjusiais metais „Coca-Cola“ turėjo daugiau susitarimų dėl sporto renginių rėmimo nei bet kuris kitas prekės ženklas, įskaitant tokias sporto aprangos bendroves kaip „Nike“.
„Šios strategijos kulminacija – galimybė aukso medaliu „išplauti“ nesveiką produktą“, – rašė jos.
Pasaulio sveikatos organizacija paragino šalis apmokestinti cukrumi saldintus gėrimus.
Prieš žaidynes pradėtą rengti peticiją „Išmesk iš sporto didžiuosius gazuotus gėrimus“ pasirašė daugiau kaip 109 tūkst. žmonių, o ją parėmė įvairios visuomenės sveikatos organizacijos, įskaitant Pasaulinę nutukimo federaciją.
Plastikiniai buteliai
Aplinkosaugos nevyriausybinės organizacijos taip pat kritikavo Paryžiaus žaidynėse gėrimams patiekti sunaudojamo plastiko kiekį.
Gegužę „The Coca-Cola Company“ pareiškė, kad beveik 10 iš 18 mln. olimpinėse žaidynėse patiektų gaiviųjų gėrimų bus „be vienkartinio plastiko“.
Olimpinių žaidynių objektuose „Fanta“, „Sprite“ ir „Coca-Cola“ buteliukai pilstomi į daugkartinio naudojimo puodelius, o tai, kai kurių teigimu, prieštarauja žaidynių pasižadėjimui būti ekologiškiausiomis istorijoje.
Atlantoje įsikūrusi gaiviųjų gėrimų milžinė teigė, kad dėl „techninių ir logistinių kliūčių“ turėjo naudoti plastiką.
Nors varžybose įrengta 700 vandens fontanėlių, plastikiniai buteliai naudojami ten, kur nėra galimybės naudoti stiklinių alternatyvų, sakė Paryžiaus žaidynių tvarumo vadovė Georgina Grenon.
Ji teigė, kad šių metų Paryžiaus žaidynėse vis tiek turėtų būti pasiektas tikslas perpus sumažinti vienkartinio plastiko naudojimą, palyginti su 2012 metų Londono žaidynėmis.