• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vos prieš kelias savaites viso pasaulio žiniose praskriejo įspūdingi vaizdai, kaip vienas didžiausių pasaulio lėktuvų AN-124-100 „Ruslan“, vos pakilęs iš Novisibirsko patyrė fatališką variklio gedimą ir buvo priverstas leistis kuo skubiau. Didžiulis sunkiai pakrautas orlaivis buvo meistriškai nutupdytas, bet vis tiek neišsiteko oro uosto nusileidimo take. Ten nelaimėlis ir liko iki šios savaitės gelbėjimo operacijos.

Vos prieš kelias savaites viso pasaulio žiniose praskriejo įspūdingi vaizdai, kaip vienas didžiausių pasaulio lėktuvų AN-124-100 „Ruslan“, vos pakilęs iš Novisibirsko patyrė fatališką variklio gedimą ir buvo priverstas leistis kuo skubiau. Didžiulis sunkiai pakrautas orlaivis buvo meistriškai nutupdytas, bet vis tiek neišsiteko oro uosto nusileidimo take. Ten nelaimėlis ir liko iki šios savaitės gelbėjimo operacijos.

REKLAMA

Nors žinios apie nuslydusį nuo tako lėktuvą skamba kraupiai, tai – oro uostų darbo kasdienybė. Personalas skubinasi kuo greičiau pašalinti nelaimėlį lėktuvą ar jo nuolaužas tam, kad būtų atlaisvintas takas ir oro uostas galėtų toliau saugiai veikti. Vis tik ne kasdieną nelaimė paliečia didžiausius lėktuvus.

AN-124 yra net 69 metrų ilgio, sparnų plotis 73 metrai. Lėktuvas net būdamas tuščias sveria net 180 tonų. Nelaimę patyręs orlaivis turėjo pilnus bakus degalų, buvo pakrautas 84 tonomis automobilinių dalių kroviniu, lyg to negana per nusileidimą lūžo priekinė važiuoklė. Tad tie nučiuožti 350 metrų tapo tikru išbandymu gelbėtojams.

REKLAMA
REKLAMA

Per dvi savaites iš lėktuvo buvo iškrauta viskas kas įmanoma. Iki jo buvo nutiesta sutvirtinta kelio danga neleisianti sunkiam orlaiviui smegti į žemes. Žinoma prie sėkmingos gelbėjimo operacijos prisidėjo ir tai, kad Rusijoje jau žiema, spaudžia šaltukas kausto žemę. Pakeistos padangos ir diskai likusioms sveikoms važiuoklės dalims. Po pakelta sulūžusia priekine dalimi buvo pakišti pripučiami čiužiniai. Pakėlę pažeistas dalis nuo žemės sumažino žalą korpusui kurią tektų patirti traukiant brutalia jėga. O jos tikrai reikėjo, juk teko pajudinti 180 tonų daiktą.

REKLAMA

Internete išplatintame vaizdo įraše matyti, kad sunkus traukimo darbas buvo patikėtas dviem kariniams vilkikams BREM-1 (rusų šaltiniai mini tris, bet įraše matosi tik dvi mašinos). Tai ant tanko T-72 bazės sukurtos gelbėjimo mašinos skirtos padėti atlikti daugelį kariškų darbų. Pakelti, pastumti ar kažką sulyginti, tačiau svarbiausia iš mūšio lauko pašalinti sugedusią techniką. Tame tarpe ir kelias dešimtis tonų sveriančius tankus.

REKLAMA
REKLAMA

Du (arba trys) vilkikai paskutinę lapkričio dieną buvo sujungti trosais su lėktuvu. Daugiau nei po 780 AG turinčios transporto priemonės palengva išjudino nuslydusį „Ruslan“. Kalbama, kad galingi dyzeliai V-46 varikliai leidžia išjudinti net iki 120 tonų svorio objektus.

Ištrauktas lėktuvas buvo paliktas Novosibirsko oro uoste. Kas su juo bus daroma toliau nežinoma. Įmonė „Volga-Dnepr“ išplatino pareiškimą, kad visi (iki nelaimės buvo 12) AN-124-100 skrydžiai sustabdomi iki bus išsiaiškinta kodėl įvyko variklio gedimas. Kitos lėktuvus naudojančios įmonės ir Rusijos oro gynybos ir kosmoso pajėgos nepranešė apie planus stabdyti skrydžius iki bus ištirtas orlaivį Novosibirske ištikęs fatališkas variklio gedimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš viso 1982-2004 metais buvo pagaminti 55 lėktuvai  Per šį laiką įvyko penkios didelės nelaimės. Keturios buvo fatališkos pareikalavusios žuvusiųjų bei visiškai sunaikinto lėktuvus. Novosibirsko avarijoje aukų buvo išvengta tik transportinis lėktuvas itin stipriai apgadintas.

Šaltinis: technologijos.lt/Arnas Mulokas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų