• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusija toliau aktyviai plėtoja geležinkelių susisiekimą okupuotose Ukrainos teritorijose. Planuojama pradėti statyti krovinių vežimo jungtį tarp Rusijos ir Melitopolio, tobulinti Mariupolio-Rostovo atšaką į okupuotą Krymą ir net atidaryti geležinkelio jungtį tarp aneksuoto pusiasalio ir Baltarusijos, rašoma „Zerkalo“.

Rusija toliau aktyviai plėtoja geležinkelių susisiekimą okupuotose Ukrainos teritorijose. Planuojama pradėti statyti krovinių vežimo jungtį tarp Rusijos ir Melitopolio, tobulinti Mariupolio-Rostovo atšaką į okupuotą Krymą ir net atidaryti geležinkelio jungtį tarp aneksuoto pusiasalio ir Baltarusijos, rašoma „Zerkalo“.

REKLAMA

Apie Rusijos krovininio susisiekimo su okupuotu Melitopoliu pradžią pranešė buvęs Mariupolio mero patarėjas, o dabar „Okupacijos tyrimų centro“ vadovas Petro Andriuščenka. Pasak jo, šiam tikslui jau rengiami Mariupolio geležinkelio bėgiai.

Krovininiai vagonai iš Aslanovo stoties Mariupolio rajone jau tempiami į vietos uostą, tvirtino P. Andriuščenka.

Jis teigia, jog vagonai, kurie ruošiami susisiekimui su Melitopoliu, o vėliau su Krymu, bus paleisti artimiausiomis savaitėmis.

Zaporižios srities karinės administracijos pranešėjas Oleksandras Kovalenko sakė, kad 2024 m. okupacinė valdžia užgrobtoje Donbaso srities dalyje tiesia geležinkelį.

Tačiau jį statė ne nuo nulio, o rekonstravo regione jau buvusius bėgius. Iš Donecko srities geležinkelio trasa eina į Rozovką Zaporižios srityje, paskui į Tokmaką ir Melitopolį.

„Dabar šiuo ruožu nuo Volnovachos iki Melitopolio jie nesinaudoja arba naudojasi iš dalies, nes jis iš tikrųjų yra palei aktyvių kovų liniją Zaporižios fronto ruože. Todėl praėjusiais metais jie pradėjo statyti nuo Donecko srities link Berdiansko. Kiek žinau, jau nutiesta keliasdešimt kilometrų. Viena atšaka nusidrieks iki Azovo jūros, arčiau Berdiansko“, – pažymėjo O. Kovalenko.

Pranešama, kad geležinkelį, kuris jau yra okupuotoje Zaporižios srities dalyje ir kurį tik planuojama nutiesti, be karinės logistikos, okupacinė valdžia taip pat panaudos grūdinių kultūrų eksportui.

„Tai grūdinių kultūrų derlius, kurį jie jau kelerius metus nuima ir eksportuoja iš laikinai okupuotos Zaporižios srities per Krymą arba per Berdiansko ir Mariupolio uostus. Žinoma, jokio keleivių vežimo. Tik krovinių“, – aiškino O. Kovalenko.

REKLAMA
REKLAMA

Melitopolis yra didelis ginkluotas Rusijos kariuomenės centras

Zaporižios srities tarybos deputatas Dmytro Kirilčiukas taip pat pažymi, kad nuo Osipenkos gyvenvietės geležinkelis gali būti padalytas į dvi atšakas. Viena jų bus nukreipta į karinį poligoną, o kita – į Melitopolį.

REKLAMA

Melitopolis yra didelis Rusijos kariuomenės ginkluotės centras, todėl jiems itin svarbu užbaigti geležinkelio tiesimą ten, mano deputatas.

„Iš tikrųjų tai yra didelis centras, didelis tos pačios amunicijos sandėlis. Ir jiems būtent Melitopolis, kaip neatskiriama šios logistinės grandinės Azovo pakrantėje dalis, atlieka svarbiausią strateginę funkciją. Pagrindinis tikslas – išspręsti jo amunicijos tiekimo problemą, kad būtų patenkinti rytinio ir pietinio frontų poreikiai“, – pabrėžė D. Kirilčiukas.

Logistinis šaudmenų tiekimo iš aneksuoto Krymo maršrutas

Tuo tarpu Chersono srities tarybos pirmininko pirmasis pavaduotojas Jurijus Sobolevskis sako, kad logistinių maršrutų plėtra yra vienas svarbiausių okupacinių administracijų darbo prioritetų.

REKLAMA
REKLAMA

Okupuotoje Chersono dalyje nutiesti geležinkelio bėgiai bus integruoti į Rusijos infrastruktūrą. Tokie darbai taip pat jau vyksta.

„Iš planuojamų didelių darbų – jie esą sukurs labai galingą logistikos centrą Geničeske, kuris susijungs su geležinkelio jungtimi ir greitkeliais. Teigiama, kad tai neva skirta gyventojams, bet iš tikrųjų jiems suteikiama galimybė sustiprinti filtravimo priemones pervežant žmones, nes planuojami persėdimo punktai iš geležinkelio į kelių ir autobusų transportą“, – mano J. Sobolevskis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Krymo valdžia pasirengusi atidaryti geležinkelio jungtį

Tuo tarpu okupacinė Krymo valdžia pareiškė esanti pasirengusi atidaryti geležinkelio jungtį tarp aneksuoto pusiasalio ir Baltarusijos.

Rusijos paskirtas Krymo vicepremjeras Georgijus Muradovas sakė, kad dėl geležinkelio jungties deramasi apie dvejus metus ir jau esą yra tam tikrų poslinkių.

Jo teigimu, iki turistinio sezono pradžios norintiems atvykti iš Baltarusijos į aneksuotą Krymą planuojama suorganizuoti specialius vagonus, kurie atvykus į Rusiją bus prijungti prie traukinių, vykstančių į pusiasalį.

REKLAMA

Krymas taip pat praneša, kad „traukinys į Minską važiuos“ per naująsias Rusijos teritorijas.

Transporto ekspertas Maksimas Gardusas mano, kad tokiai jungčiai tiesti naujus geležinkelio kelius nėra ekonominio tikslingumo.

„Šiuo keliu iš pietų į šiaurę keliauja nedaug krovinių. Niekas konkrečiai, kas gaminama Donbase, nėra eksportuojama į Baltarusiją tokiais dideliais kiekiais, kad būtų galima tiesti naujus kelius. Labai abejoju, kad turistų srautas iš Baltarusijos į Krymą yra toks didžiulis, kad jam neužtektų esamos infrastruktūros“, – sakė jis.

REKLAMA

Kita vertus, Rusija suinteresuota tiesti kelius ne tik okupuotose pietinėse teritorijose, bet ir kituose regionuose, turėdama pagrindinį tikslą sukurti atsarginius kelius fronto aprūpinimui, spėja ekspertas.

„Egzistuoja tokia sąvoka kaip rokados keliai, kurie tiesiami lygiagrečiai fronto linijai. Taip užtikrinamas greitas karių, technikos perkėlimas išilgai mūšio linijos iš šiaurės į pietus arba iš pietų į šiaurę. Geležinkelio tiesimas per laikinai okupuotas teritorijas pietuose į Krymą, o paskui į Rusijos Belgorodo ir Rostovo sritis ar net į Baltarusiją iš esmės atitinka tokio rokadinio kelio kūrimo logiką“, – pažymėjo M. Gardusas.

REKLAMA
O kada kacapai Aliaską susigrąžins? Ar kiaušai per minkšti?
tai gal dar paziurekim i ankstesnius laikus kai buvo maskolynas pelkeje
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų