Remdamasis interneto svetainės GPSJAM.org įrašų analize, „The Sun“ rašo, kad nuo praėjusių metų rugpjūčio nustatyta maždaug 46 000 skrydžių navigacijos sutrikimų. Iš jų „Ryanair“ – 2 300, o „Wizz Air“ – beveik 1 400.
Bendrovės „British Airways“ ir „easyJet“ taip pat patyrė GPS trukdžių, nors ir ne tokiu dideliu mastu (atitinkamai 82 ir 4 atvejai).
Sieja tai su karine veikla
Jungtinės Karalystės Civilinės aviacijos administracija „The Sun“ teigė, kad signalų trukdymas dažnai siejamas su karine veikla, tačiau tai nereiškia, kad komerciniai orlaiviai yra tiesioginis taikinys.
„GPS trukdymas neturi tiesioginės įtakos orlaivio navigacijai, ir nors tai žinoma problema, tai nereiškia, kad orlaivis buvo trukdomas sąmoningai“, – paaiškino institucijos skrydžių operacijų vadovas Glennas Bradley.
Apie GPS navigacijos problemas Europoje pranešta nuo pat Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios, ypač aplink Kaliningrado sritį. Europos valstybės mano, kad tai sąmoningi Maskvos veiksmai.
Kovo mėnesį pranešta, kad Rusija galėjo slopinti Didžiosios Britanijos gynybos sekretoriaus Granto Shappso lėktuvo, skridusio netoli Kaliningrado, signalą.