Dekretą dėl R. Starovoito atleidimo V. Putinas pasirašė pirmadienį ryte. Po kelių valandų Kremlius paskelbė vaizdo įrašą, kuriame prezidentas susitinka su naujuoju laikinuoju transporto ministro A. Nikitinu. Iki vasario jis vadovavo Novgorodo sričiai, kai buvo paskirtas transporto viceministru. Personalo pokyčiai buvo ruošiami kelis mėnesius, o A. Nikitinas į Transporto ministeriją perėjo vasarį būtent tam, kad užimtų ministro postą, rašoma „Vedomosti“, remdamasi šaltiniais.
Labiausiai aptariama atleidimo versija – korupcija statant gynybinius įrenginius Kursko srityje, kur R. Starovoitas buvo gubernatorius nuo 2018 iki 2024 metų. „Pasivijo istorija su Kursko sritimi, – rašė su valdžia bendradarbiaujantis politologas Jevgenijus Minčenka.
„Dauguma mano, kad dėl korupcijos Kursko srityje“, – sutinka su Kremliumi susijęs politologas Sergejus Markovas.
Ši versija buvo aktyviai aptariama ir prokremliškuose telegramo kanaluose. „Kaip ir sakiau, Romanas Starovoitas neišsilaikys poste, o galbūt ir laisvėje“, – rašo apžvalgininkas Romanas Alechinas.
„Šiuo metu Kursko srityje tęsiami didelio masto vagysčių tyrimai, susiję su fortifikacijų statyba pietiniuose rajonuose. Dalis šių bylų susijusi su laikotarpiu, kai srities gubernatoriumi buvo Starovoitas“, – pažymi tinklaraštininkas Borisas Rožinas.
R. Starovoito pavaduotojas Kursko srities gubernatoriaus poste buvo suimtas dar balandžio mėnesį. Aleksejus Smirnovas, kuris regionui vadovavo vos kelis mėnesius, yra kaltinamas sukčiavimu 1 mlrd. rublių (apie 11 mln. eurų) vertės fortifikacijų statybos byloje. Jo atsistatydinimą lėmė Kursko srities plėtros korporacijos, atsakingos už fortifikacijų statybą, vadovybės sulaikymas. Pats R. Starovoitas balandžio mėnesį sakė, kad „kol kas [jam] klausimų nėra“.
Rusijoje – chaosas oro uostuose
Transporto ministro pareigas Starovoitas ėjo apie metus. Tikėtina, kad jo atleidimas sutapo su masiškiausia Rusijoje oro uostų ir skrydžių kontrolės veiklos griūtimi.
Aviacijos valdžia susiduria su problemomis dėl Ukrainos bepiločių atakų. Kiekvienas oro erdvės uždarymas sukelia kolapsą oro uostuose. Paskutinis prasidėjo šeštadienį ir, kaip rašo „Kommersant“, gali kainuoti aviakompanijoms apie 20 mlrd. rublių (215 mln. eurų). Orlaiviai negali skristi daugelyje Rusijos pagrindinių oro uostų, įskaitant Sankt Peterburgą, Maskvą ar Sočį, ir pirmadienį. Dešimtys tūkstančių žmonių įkalinti oro uostuose dėl atšauktų skrydžių. S. Markovas mano, kad tai taip pat galėjo būti atleidimo priežastis.

Dieną prieš R. Starovoito atleidimą įvyko antras per pastaruosius mėnesius incidentas su tanklaiviu, aptarnaujančiu Rusijos uostus. Iš tanklaivio „Eco Wizard“ Ust Lugos uoste įvyko amoniako nuotėkis. Transporto ministerija incidentą pavadino nereikšmingu, tačiau buvo sušauktas susitikimą su ministro dalyvavimu.Gruodį Kerčės sąsiauryje įvyko tanklaivių „Volgoneft“ avarija. Būtent R. Starovoitas nurodė jos priežastis: sezoninių apribojimų nesilaikymas ir reikiamų specialistų trūkumas įgulose. Valdžios institucijos taip pat nesugebėjo laiku pradėti naftos išsiliejimo padarinių likvidavimo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!