Dispečeris: RYR 1TZ, informuojame, kad mes turime informacijos iš spec. tarnybų, kad pas jus lėktuve bomba, ir ji gali būti aktyvuota virš Vilniaus.
Sprendžiant iš šio pokalbio, kyla daug klausimų, kodėl Minsko oro uostas rekomendavo „Raynair“ leistis Baltarusijoje, nors pilotas akivaizdžiai turėjo abejonių dėl tokio sprendimo pagrįstumo.
Pokalbis tarp piloto ir dispečerio
Pilotas: Supratau.
Dispečeris: Remiantis saugumo sumetimais mes rekomenduojame leistis UMMS (Minsko nacionalinis oro uostas).
Pilotas: Gerai… aišku… duokite mums naują kursą, prašau.
Pilotas: Bomba… o iš kur atėjo šis pranešimas? Iš kur jūs gavote informaciją apie tai?
Dispečeris: Oro uosto saugumo tarnybos darbuotojai pranešė, kad gavo elektroninį laišką.
Pilotas: Vilniaus oro ar Graikijos oro uosto saugumo tarnyba?
Dispečeris: Šis elektroninis laiškas buvo išsiųstas į kelis oro uostus.
Pilotas: Supratau.
Pilotas: Vėl gi, ši rekomendacija skristi į Minską iš kur atsirado? Kas ją pateikė? Bendrovė? Ji pateikta skrydžio pradžios ar galutinio taško oro uosto vadovybės?
Dispečeris: Tai yra mūsų rekomendacija.
Drastiškas sulaikymas
Sekmadienio popietę Minsko oro uoste buvo nutupdytas keleivinis bendrovės „Ryanair“ lėktuvas, skridęs iš Atėnų į Vilnių. Jis buvo priartėjęs prie Lietuvos oro erdvės, tačiau buvo priverstas pasukti į Baltarusijos sostinę.
Aviakompanija „Ryanair“ pranešė, kad lėktuvas nusileido Minsko oro uoste, nes Baltarusijos oro dispečeriai informavo apie potencialią saugumo grėsmę lėktuve. Ši informacija vėliau nepasitvirtino.
Šiuo lėktuvu skrido Baltarusijos opozicijos aktyvistas ir tinklaraštininkas, informacinio kanalo „Nexta“ įkūrėjas R. Pratasevičius. Lėktuvui nusileidus Minske, jis sulaikytas kartu su savo mergina – Europos humanitarinio universiteto Vilniuje studente, Rusijos piliete Sofija Sapega.
Pasak Lietuvos prezidento vyriausiosios patarėjos užsienio politikai Astos Skaisgirytės, apgręžti civilinį orlaivį panaudoti du Baltarusijos karo orlaiviai – naikintuvas MiG-29 ir sraigtasparnis Mi-24.