„Protestas bus sustabdytas iki kovo 1 dienos“, – žurnalistams sakė Lenkijos infrastruktūros ministras Dariuszas Klimczakas (Darjušas Klimčakas), šalia stovint vežėjų atstovams.
„Turime susitarimą. Susitarimą, kurio ilgai laukė ne tik Lenkijos vežėjai, bet ir daugelis Lenkijos verslininkų, Europos Komisija, Ukraina“, – pridūrė jis.
Vienas iš protesto organizatorių Rafalas Mekleris taip pat paskelbė, kad pasirašys susitarimą dėl pasienio protesto sustabdymo.
„Vyriausybė per tam tikrą laiką prisiima keletą įsipareigojimų, kuriais siekiama įvykdyti protesto reikalavimus“, – sakė jis socialiniame tinkle „X“.
„Jei mums nepavyks pasiekti sprendimo, grįšime prie sienos (...) Tai ne kapituliacija, o strateginė pauzė“, – pridūrė R. Mekleris.
Anksčiau šį mėnesį skelbta, kad Lenkijos ūkininkai, taip pat blokavę sienos su Ukraina perėją, nutraukė protestą, su vyriausybe pasiekę jų reikalavimus atitinkantį susitarimą.
Ūkininkų nusivylimas buvo vienas iš iššūkių, su kuriais susidūrė naujoji Lenkijos ministro pirmininko Donaldo Tusko vyriausybė, siekianti paremti Ukrainą ir kartu patenkinti šalies ūkininkų bei sunkvežimių vairuotojų, kurių pragyvenimo šaltiniams pakenkė karas, reikalavimus.
Nuo lapkričio ūkininkai ir sunkvežimių vairuotojai blokuoja sienos kirtimo punktus ir kelia grėsmę tam tikros pagalbos srautui į Ukrainą.
Lenkų ūkininkai skundėsi, kad dėl importuojamų ukrainietiškų maisto produktų krito kainos ir dėl to nukentėjo jų pajamos. Vairuotojai savo ruožtu protestavo prieš, jų teigimu, nesąžiningą ukrainiečių kolegų konkurenciją.
Lapkričio 6-ąją protestą pradėję vairuotojai reikalavo, kad Ukrainos įmonėms, vežančioms krovinius, būtų vėl išduodami komerciniai leidimai. Vairuotojų teigimu, atsisakius leidimų, sumažėjo jų pajamos.
Sunkvežimių vairuotojams vykdant protestą prie kelių sienos perėjimo punktų susidarė daugiakilometrinės eilės.