Policininkas Basanta Rajauri sakė, kad pareigūnams pavyko iš lėktuvo nuolaužų ištraukti visus 18 kūnų.
Vienintelis likęs gyvas buvo pilotas. Jis nugabentas į Katmandu medicinos koledžo ligoninę gydymui, sakė ligoninės gydytojas, kalbėjęs su anonimiškumo sąlyga.
Gydytojas teigė, kad pilotas patyrė akių sužalojimų, tačiau jo gyvybei pavojus negresia.
Nepale dėl saugumo reikalavimų nepaisymo pastaraisiais dešimtmečiais įvyko daug mirtinų lengvųjų lėktuvų ir sraigtasparnių avarijų.
Oro linijų bendrovės „Saurya Airlines“ lėktuvas skrido iš Katmandu į Pokaros kurortą.
Nelaimės priežastis nėra aiški.
„Saurya Airlines“ lėktuvu bandomajam skrydžiui skrido du įgulos nariai ir 17 oro linijų darbuotojų, AFP sakė Nepalo policijos atstovas Danas Bahaduras Karki.
Nepalo kariuomenės pasidalytose nuotraukose matyti perlūžęs ir sudegęs lėktuvo fiuzeliažas.
Keliolika kareivių su kamufliažiniais drabužiais stovėjo ant nuolaužų, o aplinkui esanti žemė buvo padengta ugniai atsparia medžiaga.
Lėktuvas sudužo apie 11 val. 15 min. vietos (8 val. 30 min. Lietuvos) laiku, teigiama kariuomenės pranešime ir priduriama, kad kariuomenės greitojo reagavimo grupė padeda gelbėjimo darbuose.
Sudėtingos sąlygos
Tribhuvano tarptautinis oro uostas, pagrindinis Nepalo oro uostas, iš kurio vykdomi tarptautiniai ir vietiniai skrydžiai, buvo uždarytas dėl vykdomų gelbėjimo darbų.
Katmandu šiuo metu yra musoninių liūčių sezonas, tačiau avarijos metu nelijo. Vis dėlto matomumas visoje sostinėje buvo prastas.
Oro linijų bendrovės „Saurya Airlines“ interneto svetainėje nurodoma, kad ji naudoja tik „Bombardier CRJ 200“ lėktuvus.
Pastaraisiais metais Nepale suklestėjo oro transporto pramonė: gabenamos prekės ir žmonės iš sunkiai pasiekiamų vietovių, taip pat užsienio keliautojai ir alpinistai.
Tačiau dėl nepakankamo apmokymo ir techninės priežiūros ji neretai neatitinka saugumo reikalavimų.
Europos Sąjunga uždraudė visiems Nepalo oro vežėjams skraidyti jos oro erdvėje dėl susirūpinimo saugumu.
Šioje Himalajų valstybėje yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių lėktuvų kilimo ir tūpimo takų pasaulyje. Šiuos takus supa apsnigtos viršukalnės, o prisiartinti prie jų sunku net patyrusiems pilotams.
Oro linijų operatoriai teigia, kad Nepale trūksta infrastruktūros tikslioms orų prognozėms rengti, ypač atokiose vietovėse su sudėtingu kalnuotu reljefu, kur anksčiau yra įvykę mirtinų avarijų.
Kalnuose orai taip pat gali greitai pasikeisti ir sudaryti sudėtingas sąlygas.
Ankstesnė didelė komercinio lėktuvo avarija Nepale įvyko 2023 metų sausį, kai oro linijų bendrovės „Yeti Airlines“ lėktuvas, leisdamasis Pokaroje, sudužo ir žuvo visi 72 juo skridę žmonės.
2018 metais netoli Tribhuvano oro uosto sudužus Bangladešo oro linijų „US-Bangla“ lėktuvui žuvo 51 žmogus, likę 20 išgyveno.
2015 metais per tirštą rūką nusileidęs oro linijų bendrovės „Turkish Airlines“ lėktuvas nuslydo nuo oro uosto kilimo ir tūpimo tako. Lėktuvu skrido 238 žmonės, tačiau rimtų sužeidimų nebuvo.