Savo savaitgalinėje žinutėje „Telegram“ kanale A. Alichanovas piktinosi „ES biurokratizmu“ ir aiškino, kad „Europos Komisija paprasčiausiai susipainiojo savo skelbiamose sankcijose“.
Jo teigimu, keista, kad už dujas rubliais atsiskaityti tylomis leista, o „popierėlio dėl Kaliningrado neišdavė“.
Rusijos valdininko teigimu, jūrų keliais aprūpinti Kaliningradą ir išvežti produkciją iš jo „bus kuo“. „Taip, teks subsidijuoti jūrinį apmokestinimą, tačiau tai yra technika. Mūsų šalis leis sau ir tai, ir regiono vystymo programą. Mes esame labai stipri valstybė“, – rašė A. Alichanovas, pridūręs, kad „rusiškas suverenitetas Lietuvos geležinkeliuose nelabai ir reikalingas“.
Prieš pusantros savaitės įsigaliojus ES sankcijoms, Lietuva apribojo plieno bei juodųjų metalų tranzitą į Kaliningradą, ir nurodė tai padariusi remdamasi EK išaiškinimu.
Maskva sako, kad tranzito ribojimais pažeidžiami tarptautiniai susitarimai ir pagrasino atsaku.
Reaguodama į situaciją, EK šiuo metu rengia atnaujintas gaires dėl sankcijų.
Prezidentūroje pirmadienį susirinkę šalies vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų ir pamatinių nuostatų“, konsultuojantis su Europos Komisija (EK) dėl to, kaip įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai vežant sankcionuojamas prekes Kaliningrado tranzitu.
„Viso to rezultatas bus, mes neabejojame, tam tikras išaiškinimas, kuris galios visai ES. Kaip žinia, ne tik per Lietuvos teritoriją vyksta tranzitas į Kaliningrado sritį“, – sakė K. Budrys.
„Jokių išimčių nebus sukurta, nes ir dabar jokių išimčių, susijusių konkrečiai vien tik su Lietuva, nėra, o Lietuva savo ruožtu toliau įgyvendins savo suverenias teises ir nacionalinius interesus“, – pridūrė jis.
Pasak prezidento patarėjo, šiuo metu keleivių ir nesankcionuojamų prekių tranzitas vyksta į ir iš Kaliningrado.
Jo teigimu, Lietuva laikosi savo įsipareigojimų, tačiau tuo pačiu įgyvendina suverenias teises vykdyti keleivių ir krovinių patikras.